مرحله نهایی بخش کتبی جشنواره قرآن و عترت(ع) وزارت بهداشت برگزار شد
کد خبر: 3738621
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷
بحرالعلوم:

مرحله نهایی بخش کتبی جشنواره قرآن و عترت(ع) وزارت بهداشت برگزار شد

گروه سلامت ــ رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، از برگزاری مرحله کشوری و نهایی بخش کتبی جشنواره قرآن و عترت(ع) وزارت بهداشت در 14 دانشگاه علوم پزشکی کشور خبر داد.

مرحله نهایی بخش کتبی جشنواره قرآن و عترت(ع) وزارت بهداشت برگزار شدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با ایکنا، از برگزاری مرحله کشوری و نهایی بخش کتبی جشنواره قرآن و عترت (ع) وزارت بهداشت در ۹ رشته معارفی با شرکت هزار و ۲۲۸ شرکت کننده در ۱۴ دانشگاه علوم پزشکی طی دو روز گذشته خبر داد.
 
بحرالعلوم بیان کرد: در این دوره از آزمون ۲۸۰ نفر مرد و ۸۴۸ نفر زن حضور داشتند، از این میان ۲۱۳ نفر استاد، ۵۴۱ نفر کارمند، ۴۷۴ نفر دانشجو با یکدیگر رقابت کردند.

وی افزود: در هر رشته و در گروه از دانشجویان، اساتید و کارمندان سه نفر معرفی و تا اواسط شهریورماه اسامی آنان اعلام می‌شود. مرحله نهایی بخش کتبی جشنواره قرآن و عترت (ع) در ۹ رشته آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، پرسمان قرآنی، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین، احکام و سبک زندگی اسلامی ایرانی برگزار شد.

وی یادآور شد: دانشگاه‌های تهران، اهواز، بندرعباس، بوشهر، تبریز، زاهدان، شهید بهشتی، شیراز، کاشان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان و مشهد میزبانی مرحله نهایی بخش کتبی جشنواره را برعهده داشتند.

بحرالعلوم ادامه داد: در بخش ادبی و هنری آثار دریافت شده و در دو مرحله داوری انجام خواهد شد، مرحله اول تعیین آثار برگزیده است و در مرحله دوم نیز آثار برتر تعیین می‌شود. داوری آثار رسیده در بخش آوایی بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت نیز از این هفته به صورت غیر حضوری آغاز شده و نتایج آن تا ۱۰ شهریور ماه اعلام می‌شود ضمن اینکه داوری آثار پژوهشی و ادبی نیز از روز گذشته آغاز شده است.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت یادآور شد: مرحله پایانی جشنواره قرآن و عترت (ع) وزارت بهداشت ۱۸ تا ۲۱ مهر ماه در مجتمع زیباکنار و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام
 
captcha