بررسی دعاوی مطروحه ایران و آمریکا در دادگاه لاهه در کمیسیون امنیت ملی
کد خبر: 3739086
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
دستورکار کمیسیون‌های تخصصی مجلس/

بررسی دعاوی مطروحه ایران و آمریکا در دادگاه لاهه در کمیسیون امنیت ملی

گروه سیاسی ــ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز یکشنبه، 28 مرداد، به بررسی دعاوی مطروحه جمهوری اسلامی ایران و آمریکا در دادگاه بین‌المللی لاهه می‌پردازد.

به گزارش ایکنا، جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجاس شورای اسلامی این هفته از سر گرفته می‌شود و براین اساس کمیسیون اقتصادی روز یکشنبه، 28 مرداد، اعضای منتخب خود به عنوان ناظر در شورای مرکزی زکات را برمی‌گزیند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز یکشنبه، 28 مرداد، به بررسی دعاوی مطروحه جمهوری اسلامی ایران و آمریکا در دادگاه بین‌المللی لاهه (خروج آمریکا از برجام و مصادره دو میلیارد دلار از دارایی‌های ایران توسط آمریکا) می‌پردازد.

کمیسیون در همین روز بررسی‌های خود پیرامون لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم ادامه خواهد داد.

همچنین کمیسیون در روز دوشنبه میزبان وزیر امور خارجه کشورمان برای پاسخ به سؤالات تعدادی از نمایندگان خواهد بود و در ادامه اجلاس سران کشورهای عضو دریای خزر در اکتائو قزاقستان دراره رژیم حقوقی دریای خزر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

کمیسیون برنامه و بودجه روز دوشنبه، 29 مرداد، در جلسه‌ای مشترک با دبیر و اعضای شورای نگهبان به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مشترک فی‌مابین می‌پردازد. در همین روز رئیس بنیاد مستضعفان با حضور در کمیسیون گزارشی از اقدامات این بنیاد در زمینه اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی کشور ارائه خواهد داد.

کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور روز یکشنبه و دوشنبه ، 28 و 29 مرداد، به ادامه بررسی پیش‌نویس اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور نماینده وزارتخانه‌های کشور و اطلاعات، ناجا و مرکز پژوهش‌های مجلس می‌پردازد.

کمیسیون فرهنگی روز یکشنبه، 28 مرداد، بررسی طرح اداره و نظارت بر سازمان صداوسیما را ادامه خواهد داد. کمیسیون روز دوشنبه، 29 مرداد، پیرامون هم‌افزایی سیاست‌های بودجه‌ای  سال 1398 دستگا‌ه‌های فرهنگی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

کمیسیون قضایی و حقوقی نیز در روز یکشنبه، 28 مرداد، طرح مبارزه با جرائم اقتصادی را بررسی می‌کند.

انتهای پیام     

captcha