شناخت درست از دین؛ راهی استوار در برابر هجوم تبلیغات دین‌زدا
کد خبر: 3740922
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹

شناخت درست از دین؛ راهی استوار در برابر هجوم تبلیغات دین‌زدا

گروه معارف ـ امام جمعه مهربان اظهار کرد: هر اندازه انسان دین را بهتر و درست‌تر بشناسد و باورهای دینی و مذهبی بر اساس شناخت درست از دین شکل بگیرد و پدید آید؛ بهتر و بیشتر می‌تواند در برابر هجوم تبلیغات دین‌زدای‌ جهان معاصر‌ مقاومت کند.

 شناخت دین موجب مقاومت بیشتر در برابر هجوم تبلیغات دین‌زدا می‌شود

حجت‌الاسلام حسن مرسلی، امام جمعه مهربان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: هر اندازه انسان دین را بهتر و درست‌تر بشناسد و باورهای دینی و مذهبی بر اساس شناخت درست از دین شکل بگیرد و پدید آید؛ بهتر و بیشتر می‌تواند در برابر هجوم تبلیغات دین‌زدایی جهان معاصر، مقاومت کند و اگر پایه‌های معرفت دینی انسان قوی نبوده و باورهای دینی انسان، مستند و محکم نباشد و هر باور و اعتقاد دینی تکیه‌گاهی در قرآن و روایات صحیح و مبانی کلامی و فلسفی به همراه نداشته باشد،‌ در برابر هجمه تندباد حوادث و تبلیغات دین‌زدایی عصر جدید، تاب مقاومت نخواهد داشت.
وی ضمن بازگو نمودن یکی از بهترین راه‌های تقویت ایمان افزود: یکی از بهترین راه‌های تقویت ایمان و باورهای دینی، یاد و ذکر مداوم خداوند است؛ زیرا یاد خداوند موجب اطمینان قلب می‌شود و هر گاه انسان به مقام اطمینان قلبی برسد و به اصطلاح صاحب «قلب مطمئنه» شود، باورهای دینی او چون فولاد آب دیده محکم و پرتوان می‌شود.
وی با استناد به آیه ۱۵ سوره حجرات خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: مؤمنان واقعی تنها کسانی هستند که به خدا و رسولش ایمان آورده اند، سپس هرگز شک و تردیدی به خود راه نداده و با اموال و جان‌های خود در راه خدا جهاد کرده اند آنها راستگویانند.
‌مرسلی‌ با بیان اینکه انسان‌های مؤمن در ایمان خود دچار تردید و تشکیک نمی‌شوند و دین خداوند را با نظر شخصی خود استنباط نمی‌کنند، یادآور شد: اگر کسی ادعای ایمان کرد، شاخصه‌ها و معیارهای انسان مومن از منظر قرآن کریم این است که ایمان به خدا و رسول خدا دارد و اگر به این دو، باور قلبی داشته باشد، در رفتار و گفتار و در قلب و وجود انسان نمایان می‌شود.
وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) که می‌فرمایند: اگر می‌خواهید ایمان خود را آزمایش کنید آن لحظه‌ای که غضبناک می‌شوید، اگر اعمال و گفتارتان، شما را از حق و حقیقت جدا نکرد ایمان خود را حفظ کردید، اظهار کردکرد: تمسک به قرآن و عترت، در همه ادوار و زمان‌ها، مهم‌ترین، بلکه تنها راه تقویت و حافظ عقاید و باورهای دینی و مذهبی است.

انتهای پیام

captcha