تجلیل از حفاظ زنجانی طرح تخصصی حفظ یک ساله قرآن
کد خبر: 3746674
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸

تجلیل از حفاظ زنجانی طرح تخصصی حفظ یک ساله قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی- 11 نوجوان زنجانی که در مدت یک سال موفق به حفظ کل قرآن شدند، مورد تکریم قرار گرفتند.

تجلیل از حفاظ طرح تخصصی حفظ یک ساله قرآن کریم

به گزارش ایکنا از زنجان، شامگاه پنجشنبه 22 شهریورماه مراسم تجلیل از حفاظ طرح یک ساله نوجوانان واحدهای خواهران و برادران موسسه جامعه القرآن کریم و اهل بیت(ع) زنجان برگزار شد و 11 نوجوان که در مدت یک سال موفق به حفظ کل قرآن شدند، مورد تکریم قرار گرفتند.
در بخش برادران عرفان بیات 13 ساله، سجاد زارعی 14 ساله، محمدامین نوری 13 ساله، امیرحسین کرمی11 ساله، سینا محمدی 11 ساله و امیرمحمد صمدی 11 ساله موفق به حفظ کل قرآن در مدت یک سال گذشته شدند.
نرگس محمدی، رقیه حسنی، نازنین شامی، الهام حمیدی و ساجده جعفری نیز به عنوان حافظان طرح تخصصی حفظ یک ساله کل قرآن کریم واحد خواهران مورد تقدیر قرار گرفتند.
موسسه دارالقرآن کریم در نظر دارد در راستای بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، با ارتقای سطح کمی و کیفی کلاس‌های آموزشی به این مهم جامه عمل بپوشاند.
اجرای برنامه‌های مناسبتی در اعیاد، ولادت‌ها، شهادت‌ها و سایر موارد از برنامه‌های مهم این موسسه است و امسال نیز برای هفتمین سال پیاپی ختم کل قرآن در روزهای تاسوعا و عاشورا در دستور کار قرار دارد.
سینا محمدی نوجوان حافظ کل قرآن که حفظ این کتاب نورانی را 2 روز است که به اتمام رسانده، ابراز کرد: حفظ یک ساله لذت بیشتری دارد و سختی‌های آن شیرین است چرا که در این مدت کلام خداوند را با مفاهیم آن حفظ می‌کنیم.
نازنین شامی، 18 ساله نیز در این باره بیان کرد: از 11 تیرماه سال 96 در حفظ یک ساله شرکت کردم و در 20 شهریورماه امسال موفق به حفظ کامل کلام الهی شدم.
وی ادامه داد: در این یک سال باید مرخصی تحصیلی می‌گرفتم تا با تمرکز کامل روی این طرح، روزانه 1.5 تا 2 صفحه و حتی بیشتر از قرآن را حفظ کنم و ضمن فراگرفتن معانی قرآن و احکام، در گروه‌های دو یا سه نفری محفوظات خود را مرور می‌کردیم.
شامی با اشاره به اینکه پیش از آغاز طرح یک ساله باید دست کم یک جزء قرآن را حفظ بود، عنوان کرد: این کار کمی سختی دارد اما شیرینی حفظ قرآن این سختی‌ها را به جان می‌خرد و یک قدم فرد را به خدا نزدیک‌تر می‌کند تا کلام وحی را بیشتر درک کند.
این حافظ قرآن با اشاره به اینکه حفظ قرآن روی اخلاق و منش انسان تأثیر مثبتی دارد تصریح کرد: وقتی احکام و معانی قرآن را درک کنیم به ذهن آمادگی بیشتری می‌دهد و پشتیبانی والدین از لحاظ روحی مسیر حفظ قرآن را هموارتر می‌کند.
شامی با اشاره به اینکه حفظ قرآن به سن و سال افراد بستگی ندارد، خاطرنشان کرد: هر کس وارد این راه شود، شیفته قرآن می‌شود.
انتهای پیام

captcha