شرحی از میثاق دوباره عاشقان با امامزادگان عشق/ شهدا، چهره شهر را تغییر می‌دهند
کد خبر: 3747820
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶

شرحی از میثاق دوباره عاشقان با امامزادگان عشق/ شهدا، چهره شهر را تغییر می‌دهند

گروه اجتماعی ـ باز هم امروز میثاقی دوباره با امامزادگان عشق داشتیم، میثاقی كه در آن همه دل‌ها با حضور افلاكیان، خدایی شد. همان‌ها كه بهترین راه بندگی و عشق‌بازی با معبود را طی كردند و به آن مقام رسیدند كه تنها خدا می‌داند.

شرحی از میثاق دوباره عاشقان با امامزادگان عشق/ شهدا، چهره شهر را تغییر می‌دهند

به گزارش ایكنا از فارس، باز هم امروز میثاق داشتیم، میثاقی از جنس عاشقانه‌های عبد و معبود؛ میثاقی كه در آن همه دل‌ها با حضور افلاكیان، خدایی شد. همه دل‌ها رهسپار دیار عاشقان و سرگشتگان عالم شد. همان‌ها كه بهترین راه بندگی و عشق‌بازی با معبود را طی كردند و به آن مقام رسیدند كه تنها خدا می‌داند.

باز هم دل‌ها راهی حریم عشق و بندگی شد
آری! شهدا را می‌گویم. این امامزادگان عشقی كه در موسم‌های مختلف رهسپاری دیار زمینی‌ها می‌شوند تا با وجودی ذی‌جودشان، دل‌ها را راهی حریم عشق و بندگی كنند.
باز هم غوغایی از حضور عاشقانه سرگشتگان به پا بود و هر كس نشان عاشقی بر دل داشت آمده بود. همه چشم‌ها، نگاه‌ها و دل‌ها تنها به یك نقطه معوطف شده بود و آن تابوت‌های پیكرهای مطهر 9 شهید گمنام دوران دفاع مقدس بود.
پیكرهای شهدا را بر 3 ماشین جداگانه سوار كرده بودند؛ محل میثاق و تجمع و تشییع این لاله‌های گمنام میدان شهدا بود. هر لحظه از كه به زمان قرار نزدیك می‌شد و می‌گذشت دسته به دسته به خیل عاشقان افزوده می‌شد. البته افرادی هم بودند كه به صورت گذری حضور شهدا را متوجه شده و به جمع عاشقان پیوسته بودند.

حضور گسترده نوجوانان در مراسم تشییع شهدا
حضور اقشار مختلف مردم از سنخی و با هر تیپ و ظاهری به خصوص حضور گسترده نوجوانان نظرها را به خودش جلب می‌كرد. پلاكاردهایی معنی‌داری درباره شهدا در دستان دختران و پسران جوان و نوجوان بود كه در آن به نكته‌های بسیار ظریفی درباره شهدا اشاره شده بود.
بر روی پلاكارد دختر نوجوانی با تیپ و قیافه امروزی و چفيه به دست نوشته شده بود «شهدا، چهره شهر را تغییر می‌دهند» و این مسئله چقدر دلگرم كننده و امیدوار كننده بود كه این نسل جدید سره از ناسره را به خوبی می‌توانند تشخیص دهند و دل‌های خود را پذیرای عشق عاشقانی كرده‌اند كه بهترین راه بندگی را طی كرده و به افلاكیان پیوستند.

شرحی از میثاق دوباره عاشقان با امامزادگان عشق/ شهدا، چهره شهر را تغییر می‌دهند
به راستی همیشه محفل عاشقان خوشایند و دلگرم‌كننده است؛ آنجا كه هر كسی سعی می‌كند به وسع و ظرف خویش سهم عاشقیش را از خوان پرنعمت الهی برچیند و امروز من بهترین صحنه‌ها را از عشقبازی عاشقان با معبود دیدم.

ثبت خاطرات لحظات ناب عاشقی
در طول مسیری كه پیكرهای مطهر شهدا را به از خیابان پیروزی و بلوار شهید آیت‌الله دستغیب به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور گسترده اقشار مختلف انتقال داده می‌شد، افراد بیشماری از مغازه‌ها و منازل خود بیرون آمده و در حال فیلم گرفتن از این صحنه‌های ناب عاشقی بودند.
همه دل‌ها راهی شده بود و هر كس در دل خود نجوایی داشت. افراد بسیاری اعم از زن و مرد، پیر و جوان سعی می‌كردند تا خود را به تابوت‌های مطهر شهدا برسانند و از این طریق تبركی به پیكرهای مطهر این كبوتران خونین بال بجویند.

شرحی از میثاق دوباره عاشقان با امامزادگان عشق/ شهدا، چهره شهر را تغییر می‌دهند

دل كه بلرزد، توسل جواب می‌دهد
و چه زیباست آن لحظه كه از شوق عاشقی، دل‌ها بلرزد و اشك‌ها جاری شود و اینجاست كه دل انسان به مرحله‌ای می‌رسد كه خریدار او تنها خداست و اكنون بهترین موقع راز و نیاز با معبود است آن هم با توسل و شفاعت امامزادگان عشق به درگاه ربوبی.
خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در میانه راه با گل‌های زیبایی كه به دست داشتند به استقبال جمع عظیم عاشقان آمده بودند و گل‌ها را میان آنان تقسیم می‌كردند و چه زیبا بود لحظه‌هایی كه از عشق و محبت ترسیم شد و در اذهان نشست.
میعادگاه پایانی عاشقان با شهدا حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) بود كه در آنجا بعد از ایراد سخنرانی حمیدرضا گرامی، مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس درباره جایگاه و مقام شهدا، پیكرهای مطهر این امامزادگان عشق برای برگزاری مراسم‌های تشییع و تدفین به شهرستان‌های استان فارس انتقال یافت.

خاكسپاری شهدا در سه شهرستان فارس
بناست كه پیكرهای مطهر شهدا فردا و ایام تاسوعا و عاشورا در شهرستان‌های داراب، لارستان و خرامه به خاك سپرده شوند و علاوه براین‌ها پیكر مطهر یك شهید هم هفته آینده در صدا و سیمای مركز فارس تشییع و به خاك سپرده خواهد شد.
انتهای پیام

captcha