رسالت ما حمایت از فیلم‌های دینی و دفاع مقدسی است/ فیلم‌های پرفروش را برای بقای خود خریداری می‌کنیم
کد خبر: 3749686
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره:

رسالت ما حمایت از فیلم‌های دینی و دفاع مقدسی است/ فیلم‌های پرفروش را برای بقای خود خریداری می‌کنیم

گروه هنر ــ سعید خندق‌زاده گفت: موسسه هنرهای تصویری سوره با هدف نفع مالی در شبکه نمایش خانگی فعالیت نمی‌کند، بلکه ما با انگیزه حمایت از سینمای دینی و دفاع مقدس پا در این عرصه گذاشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایکنا، اولین نشست خبری سعید خندق‌آبادی مدیر عامل موسسه هنرهای تصویری سوره امروز دوم مهرماه در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم از بسته نفیس فیلم سینمایی «به وقت» شام رونمایی به عمل آمد.

در ابتدا این مراسم یزدان عشیری، مجری برنامه و مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری در سخنانی تصریح کرد: شبکه نمایش خانگی امروز گسترده‌ترین رسانه در کشور است به نحوی‌که به لحاظ مخاطب تعداد تماشاگران این حوزه از سینما نیز بیشتر است. در چنین فضایی موسسه هنرهای تصویری سوره سعی کرده از این عرصه در جهت تبلیغ و اشاعه مفاهیم دینی و دفاع مقدسی سود برد.

وی افزود: اگر نگاهی به لیست آثاری که این موسسه به بازار عرضه کرده بیندازیم متوجه خواهیم شد بسیاری از کارهایی که عرضه شده آثار دینی یا دفاع مقدسی بوده‌اند، البته پر واضح است که در این میان از فیلم‌های پرفروش هم مد نظر قرار گرفته، چون سوددهی این قبیل آثار می‌توانند هزینه‌های موسسه را تامین کرده تا ما بتوانیم چتر حمایتی خود را همچنان روی کارهای ارزشی برقرار کنیم.

در ادامه این مراسم، خندق‌زاده درباره رسالت موسسه هنرهای تصویری سوره اظهار کرد: رسالت ما در سوره این هست که از آثار مطابق با ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حمایت کنیم، همچنین تلاش می‌کنیم آثاری را پخش کنیم که متناسب با فرهنگ خانواده‌های ایرانی باشد و آنها بتوانند در کنار خانواده به راحتی فیلم مورد نظرشان را تماشا کنند.

این مدیر سینمایی تاکید کرد: اولویت ما بیشتر محتوا و ارزش آثار است نه فروش آنها. این رویکرد در شرایطی است که کمتر پخش کننده‌ای حاضر است فیلم‌های دفاع مقدسی و انقلابی را پخش کند. نکته دیگر اینکه اگر اولویت ما در کارمان فروش بود، مطمئنا به جای کارهای انقلابی یا دفاع مقدسی به سمت کارهای صرفاً تجاری می‌رفتیم تا به راحتی کسب منفعت مالی کنیم، اما حمایت ویژه ما معطوف به کارهای دینی و انقلابی است.

مدیرعامل موسسه هنرهای تصویر سوره ادامه داد: در شرایط فعلی مراکز فرهنگی تنها از طریق حمایت‌های حکومتی و پول‌های نفتی می‌توانند کار خود را پیش برند ما کاملاً مستقل و خودکفا هستیم، حتی به صورت اندکی به سوددهی نیز رسیده‌ایم. این امتیاز نیز تنها به واسطه فروش فیلم به دست آمده، البته ممکن است برخی ما را وابسته به حوزه هنری بدانند و فکر کنند، ما از این سازمان بودجه‌ای دریافت می‌کنیم! اما این باور به هیچ وجه صحت ندارد و ما کاملاً مستقل عمل می‌کنیم.

در حال ادیت////رسالت موسسه هنرهای تصویری سوره، حمایت از فیلم‌های دینی و دفاع مقدسی است / فیلم‌های پرفروش را برای بقای خود خریداری می‌کنیم

خندق‌زاده با بیان این‌که این موسسه در پی سلیقه‌سازی است، گفت: دلیل دیگری که ما حمایت ویژه خود را به سمت تولیدات ارزشی معطوف کرده‌ایم این است که سلیقه‌سازی انجام دهیم، چون معتقدیم عرصه محصولات دینی و دفاع مقدسی می‌تواند قدمی موثر در ارتقای سلیقه مخاطبان باشد. مطلب دیگری که شاید به عنوان سوال در ذهن مخاطبان پیش آید این است که شعار حمایت از کارهایی ارزشی چگونه با پخش آثار گیشه پسند همسو است؟ جواب این است که ما اگر فیلم‌هایی نظیر «هزارپا» یا «گشت 2» را پخش نکنیم قادر نخواهیم بود به فعالیت خود ادامه دهیم در نتیجه فیلم‌های ارزشی نیز پخش نخواهد شد. با این توضیح ما در سال 97 و 97 درصد بالایی از فیلم‌های پرفروش را خریداری کرده و به بازار عرضه کرده‌ایم.

وی درباره گران شده قیمت DVD هم گفت: از وضعیت کنونی کشور همه به خوبی خبر داریم و می‌دانیم که بسیاری از کالاها قیمتشان چند برابر شده است. در شبکه نمایش خانگی نیز چنین وضعیتی وجود دارد و ما هزینه‌های DVD را دو یا سه برابر خریداری می‌کنیم. برای همین چاره‌ای برایمان باقی نمی‌ماند جز این‌که قیمت محصولاتمان را افزایش دهیم. بنابراین قیمت هر فیلم 10 هزار تومان به بازار عرضه خواهد شد.

خندق‌زاده متذکر شد: تصور نکنید که افزایش قیمت به نفع پخش کننده است، زیرا وقتی قیمت‌ها بالا می‌رود میزان تیراژ نیز به شدت پایین می‌آید و گرایش به سمت موسسات VOD زیاد می‌شود، اما وقتی چاره‌ای برایمان باقی نمی‌ماند، مجبور هستیم، محصولمان را با این قیمت عرضه کنیم.

در حال ادیت////رسالت موسسه هنرهای تصویری سوره، حمایت از فیلم‌های دینی و دفاع مقدسی است / فیلم‌های پرفروش را برای بقای خود خریداری می‌کنیم

خندق‌زاده برخی از کارهای حمایتی موسسه را اینگونه نام برد: سال گذشته ما بیش از 76 فیلم ارزشی را به بازار عرضه کردیم که در میان آنها هم فیلم دفاع مقدسی وجود داشت، هم این‌که آثار دینی و انقلابی. برای مثال «ویلایی‌ها»، «آخرین ملکه زمین»، «بید مجنون»، «به همین سادگی»، «دریاچی ماهی» و... از جمله این کارها هستند. امسال نیز همین رویکرد مد نظر قرار گرفته و اخیراً نیز دو فیلم شاخص «لاتاری» و «به وقت شام» به بازار عرضه شده‌اند.

وی درباره افزایش قیمت‌ها نیز متذکر شد: 10 هزار تومان، برای هر فیلم فکر نمی‌کنم قیمت زیادی باشد، چون با توجه به این‌که قیمت بلیط سینماها برای هر نفر 15 هزار تومان است، مبلغ فیلم در شبکه نمایش خانگی زیاد نباشد؛ قیمتی که به واسطه آن همه اعضای خانواده می‌توانند، اثر مورد نظرشان را تماشا کنند.

وی در پایان گفت: شبکه‌های پخش کننده فیلم در شرایط بسیاری بدی به سر می‌برند به ویژه دانلودهای غیر قانونی و شبکه‌های VOD  فرصتی برای سوددهی باقی نگذاشته‌اند، برای همین امیدوارم این وضعیت از سوی مردم درک شود و با حمایت از نسخه‌های قانونی زمینه رونق و شکوفایی سینما را هر چه بیشتر از گذشته فراهم آورند.

انتهای پیام

captcha