لزوم تشکیل واحدهای مشاوره‌ای در کنار محاکم کیفری و جزایی
کد خبر: 3749827
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷

لزوم تشکیل واحدهای مشاوره‌ای در کنار محاکم کیفری و جزایی

گروه اجتماعی- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهریز گفت: با ایجاد واحدهای مشاوره در معیت محاکم کیفری، جزایی و انقلاب می‌توان در جهت حبس‌زدایی و استفاده حداکثری و منطقی از مجازات‌های جایگزین حبس، گام‌های مؤثری برداشت.

تشکیل واحد های مشاوره ای در کنار محاکم کیفری و جزایی ضروری است 

به گزارش ایکنا از یزد، مهدی حسن پور، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهریز 2 مهرماه در جلسه کاهش جمعیت کیفری، استفاده از نظرات نماینده های ناجا، مددکاران و مشاوران حقوقی در پرونده های مستلزم حبس را در قالب ایجاد واحد های مشاوره را خواستار شد و ابراز کرد: با هدف کاهش جمعیت کیفری، در مراکز استان ها پس از صدور کیفر خواست و تا قبل از صدور رای نظرات مشورتی مشاوران این واحد اخذ شود.

وی در ادامه تصریح کرد: با تشکیل این واحدها ی مشاوره در پرونده های مستلزم حبس پس از مصاحبه و بررسی همه جانبه شخصیت متهم، شرایط ارتکاب جرم، شرایط بزه دیده و خانواده آنان مشاورین این واحد باید نظریه مشورتی خود را در خصوص نوع مجازات جایگزین حبس ارائه دهند تا قاضی محکمه به بهترین روش با رویکرد اصلاحی و اثر گذار با استفاده از این نظریات مشورتی آراء جایگزین حبس صادر نماید.

این مقام قضایی با اشاره به سیاست های نظام و استفاده حداقلی و توام با منطق جزایی از حبس گفت: با تاکید و فرمان مقام معظم رهبری(مد ظله عالی)و توجه و اهتمام قوای سه گانه در این خصوص، با ارائه لوایح قضایی از طرف قوه قضائیه و تصویب آن ها در قالب قوانین آیین دادرسی کیفری و مجازات اسلامی و پیش بینی نهاد های جایگزین حبس رسالت قوای سه گانه در راستای اجرای این قوانین شروع گردیده است.

وی گفت: دستگاه قضایی استان و کمیته کاهش آمار زندانیان با تمام قوا و در راستا اجرای هر چه بهتر این سیاست پیش می رود و نشست ها و جلسات متعددی را در جهت ارتقاء کمی و کیفی این اصل تشکیل داده است.و تصمیمات راهبردی و مؤثری را اتخاذ نموده است.

انتهای پیام

captcha