خشونت در صدر جرائم استان کردستان قرار دارد
کد خبر: 3751275
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸

خشونت در صدر جرائم استان کردستان قرار دارد

گروه سیاسی- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: هر چند در زمینه خشونت در رده استان بیستم کشور هستیم اما براساس پرونده‌های محاکم قضایی، دو عنوان مجرمانه اول استان مربوط به خشونت است که این برازنده استان کردستان نیست.

خشونت در صدر جرائم استان کردستان قرار دارد

به گزارش ایکنا از کردستان، رضا اعظمی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان امروز، هفتم مهرماه در چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم استان الزام‌آور است و قابلیت اجرایی دارند.
وی با اشاره به اینکه 90 درصد از مصوبات جلسه پیشین این شورا اجرایی شده است، افزود: یکی از مصوبات قبلی، مبنی بر خط کشی، روشنایی و رفع صنوف مزاحم ورودی ننله شهر سنندج توسط شهرداری اجرایی نشده است که لازم است طی دو هفته آینده این مصوبه را اجرایی کنند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان همچنین از رفع تعارض کمربندی بهشت محمدی بین شهرداری و اداره راهداری خبر داد و عنوان کرد: براساس مصوبه شورای ترافیک، وظیفه نگهداری، ایمن سازی و آشکارسازی این کمربندی برعهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.
وی در ادامه به «برنامه عمل پیشگیری از خشونت» اشاره و بیان کرد: این برنامه یک برنامه ملی و راهبردی بوده که وظایف تمامی ارگان‌ها و ادارات و دستگاه‌ها در آن تعیین شده است و باید اجرایی شود.
اعظمی اعلام کرد: در بحث خشونت نسبت به استان‌های دیگر وضعیت بهتری داریم اما با توجه به اینکه استان کردستان یک استان فرهنگی است باید آمارهای خشونت در آن بیشتر کاهش پیدا کند.
وی ادامه داد: توهین به اشخاص و ضرب و جرح عمدی در صدر جرائم استان قرار داشته و پس از آن سرقت و ایراد صدمه بدنی به دلیل تصادفات قرار دارند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: هر چند در زمینه خشونت در رده استان بیستم کشور هستیم اما براساس پرونده‌های محاکم قضایی، دو عنوان مجرمانه اول استان مربوط به خشونت است که این برازنده استان کردستان نیست.
وی در پایان یادآور شد: دو برنامه در حوزه پیشگیری‌های مردمی و پیشگیری‌های فرهنگی برای استان در نظر گرفته شده است که مشارکت با سازمان‌های اجتماع محور و اجرای برنامه محله محور پیشگیری از خشونت یکی از همین برنامه‌هاست که باید اجرایی شود.
انتهای پیام

captcha