جلسه‌ «محسن یاراحمدی» به جلسات قرآن پایتخت افزوده شد + صوت و عکس
کد خبر: 3752142
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹

جلسه‌ «محسن یاراحمدی» به جلسات قرآن پایتخت افزوده شد + صوت و عکس

گروه جلسات محافل ــ جلسه هفتگی آموزش و تلاوت قرآن کریم با مدیریت محسن یاراحمدی شب گذشته با حضور اساتید قرآنی و قاریان ممتاز کشور در دارالقرآن بیت‌ الزهرا(س) آغاز شد.

جلسه‌ «محسن یاراحمدی» به جلسات قرآن پایتخت اضافه شد+ صوت و عکسبه گزارش ایکنا؛ جلسه هفتگی محسن یاراحمدی، قاری ممتاز و دارنده مدرک درجه یک تنغیم از شورای عالی قرآن، دوشنبه 9 مهرماه از ساعت 20 الی 22 با حضور اساتید قرآنی همچون سیدمحسن موسوی‌بلده، حسن ربیعیان، علی‌اکبر ملکشاهی، احمد مرادی، نصرت‌الله(عارف) حسینی، ابراهیم آهور و علی قاسم‌آبادی در محل دارالقرآن بیت‌الزهرا(س) آغاز به‌ کار کرد.

در ابتدای این جلسه، پس از تلاوت‌هایی کوتاه اعضای بیت‌الزهرا(س)، مسعود موحدی‌راد، قاری جوان و خوشخوان کشورمان، به‌ تلاوت آیاتی از سوره انبیاء پرداخت. موحدی‌راد که این روزها خدمت سربازی خود را در شورای عالی قرآن می‌گذراند، با صدای لطیف و گیرای خود آینده‌ای درخشان را در عرصه تلاوت انتظار می‌کشد.

در ادامه علی قاسم‌آبادی، قاری ممتاز و پیشکسوت کشورمان، به‌ تلاوت آیات انتهایی سوره زخرف و آیات ابتدایی سوره دخان پرداخت. این قاری ممتاز که سال گذشته به مرحله نیمه نهایی مسابقات سراسری اوقاف راه یافت، مدیریت کاروان قرآنی نور را نیز در حج امسال عهده‌دار بود. قاسم‌آبادی که در هر شرایطی تلاوت‌هایش را زیبا ارائه می‌کند، نشان داده است لزوماً مسابقات سنجش کافی برای ارزیابی عملکرد یک قاری نیست و اصل هنر او را باید در جلسات قرآنی دنبال کرد.

در این جلسه، علی فیضی، حافظ نوجوان و بااخلاق کشورمان، نیز به‌ تلاوت ترتیل پرداخت و همچون همیشه محفوظاتش را به خوبی ارائه کرد. البته تقلید از مشاری‌العفاسی آن هم در سنینی که او بیش از هر چیز به  فصاحت و اتقان در لحن نیاز دارد، چندان راهگشا به نظر نمی‌رسد؛ یاراحمدی از این حافظ مطرح کشورمان خواست تا زین پس از ترتیل استاد منشاوی بهره ببرد.

جلسه‌ «محسن یاراحمدی» به جلسات قرآن پایتخت افزوده شد + صوت و عکس

سپس یاراحمدی که این روزها خود را برای داوری در مسابقات سراسری اوقاف (به میزبانی استان مرکزی) نیز مهیا می‌کند، با درخواست اساتید قرآنی حاضر در جلسه به‌ تلاوتی فنی از سوره حمد و آیات ابتدایی سوره بقره پرداخت و به این ترتیب، درس جلسات خود را نیز آغاز کرد.

در انتهای این جلسه، حاضران دعای ختم قرآن را با صدای سیدمحسن موسوی‌بلده زمزمه کردند و عکس یادگاری گرفتند.

دارالقرآن بیت‌ الزهرا(س) در تهران، خیابان شریعتی، انتهای خیابان معلم، خیابان گوهری جنوبی، کوچه شهید گرامی واقع است و  پدر شهید گرامی، که از فرهنگیان بازنشسته است، آن را اداره می‌کند و هر شب در این مکان جلسه آموزش و تلاوت قرآن برگزار می‌شود.

گزارش تصویری این جلسه را اینجا ببینید.

در پایان، تلاوت‌هایی از این جلسه ارائه می‌شود.

موحدی‌راد

قاسم‌آبادی

یاراحمدی

گزارش از مجتبی اصغری

انتهای پیام

captcha