مستندهایی که با مدافعان حرم هم قدم شدند
کد خبر: 3752824
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲

مستندهایی که با مدافعان حرم هم قدم شدند

مستندهایی با محوریت شهدای مدافع حرم در حال تولید و پخش از رسانه ملی است که با خود فرهنگ عاشورایی را به مخاطبان منتقل می کند.

به گزارش ایکنا، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سال هاست با نام شهید و شهادت آشنایی داریم و هرجای این کشور که قدم می گذاریم نام شهدا بر دیوار ها و کوچه های شهر ها حک شده است نام هایی که بزرگی آن در وصف نمی گنجد، بزرگی، گذشت و ایثاری که هر یک از اعضا خانواده شهدا برای امنیت و آرامش کشورشان این مسیر را انتخاب کردند تا نامشان در ذهن ها ماندگار شوند.

سال ها از جنگ و دفاع از وطنمان می گذرد اما شهدا حد و مرز نمی شناسند و برای دفاع از حرم اهل بیت رخت شهادت بر تن می کنند و پاشنه کفش ور می کشند. شهدای مدافعان حرم چند سالی است که جان بر کف دست گذاشتند و برای دفاع از حرم و کشورشان راهی سوریه شدند، مستندسازان کشورمان هم به پاس قدر دانی از روح بزرگ آنها دست به کار شدند تا از قاب تصویر روایتگر رشادت های شهدا و خانواده آن باشند، ما هم پای درد دل برخی از خانواده های شهدا نشستیم و از مستند هایی که از عزیزانشان ساختند پرسیدیم:
همسر شهید سردار سید حمید تقوی درخصوص این تولیدات به خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:ساخت مستند درمورد سرگذشت شهدای مدافع حرم می تواند درس های خوبی برای مردم کشورمان داشته باشد تا با تفکر، اعتقادات و از خود گذشتی مردانی آشنا شوند که از همه زندگی و خانواده شان گذشتند تا آرامش را به مردم هدیه دهند.

وی درمورد مستند«عزیز بلد» گفت:مستند«عزیز بلد» درمورد جایی است که همسرم شهید شد و این اثر بخشی از زندگی و مقاومت او را به تصویر کشیده که می تواند درس های خوبی برای مخاطبان باشد.

همسر شهید ادامه داد:ثوابی که مستند سازان از ساخت چنین آثاری می برند، کمتر از ثواب شهدا نیست و نسل امروز هم با دیدن این فیلم ها با فرهنگ عاشورایی آشناتر می شوند و می توانند آن را ترویج دهند و قدم در این را بگذارند.

فرزند شهید:پدرم بی تفاوت به حوادث اطرافش نبود

فرزند شهید حسین مهرابی در ادامه  درمورد مستندی که از زندگینامه پدرش ساخته شده بود، بیان کرد:مستندی که درمورد پدرم ساختند من را مجدد به همان دوران برد و تمام آن خاطرات را برایم زنده کرد ساعت ها و لحظاتی که با پدرم درمورد دفاع از حرم و شهادت صحبت می کردیم به خودم اجازه ندادم تا با این تصمیم پدرم مخالفت کنم.

وی ادامه داد:مسستند هایی که درباره این موضوعات تولید می شود تاثیرات شگرفی دارد و می تواند تفکرات شهدا را به مخاطبان منتقل کند که اگر پنهان بماند هیچ کس معنای ایثار و از خودگذشتگی را درک نمی کند، همچون واقعه عاشورا که اگر حضرت زینب پیام رسان آن واقعه نبود هیچ کس بزرگی و عظمت امام حسین (ع) را درک نمی کرد.

فرزند شهید مهرابی بیان کرد: هرکس در هر لباسی باید راه و رسم شهدا را زنده نگه دارد و نگذاریم علم امام حسین (ع) زمین بماند.پدر من بی تفاوت به اتفاقات اطرافشان نبودند و می گفتند من احساس مسئولیت می کنم و باید بروم.

وی ادامه داد:من خیلی به پدرم وابسته بودم اما او را منصرف نکردم چون می گفتم من اگر بخواهم مانع شوم روز قیامت چطور می توانم سرم را بالا نگه دارم چطور می توانم قدم به حرم حضرت زینب (س) و امام حسین (ع) بگذارم.

مستند «خورشید» از زبان مادر

همسر شهید زرهرن در ادامه درخصوص وصیت نامه همسر شهیدش گفت:زمان خواستگاری اولین حرفشان تصمیم برای رفتن به سوریه و دفاع از حرم حضرت زینب (س) بود از این رو  من آمادگی این روز را داشتم.

وی افزود:مستند «خورشید» در مورد این رزمنده شهید از نگاه مادرشان است و سرگذشت فرزندشان را تا لحظه شهادت بیان می کنند، شهدا برای رضای خدا قدم در این راه گذاشتند و پرداختن به این موضوعات از سوی رسانه ملی باعث می شود که مردم از شهدا الگو برداری کنند ، چون تا زمانی که دیده و شناخته نشوند مردم هم از رشادت آن ها آگاه نمی شوند.

راه رسم اهل بیت سرلوحه زندگی شهدا

همسر شهید محسن خزایی گفت:عشق و علاقه ای بهاهل بیت (ع) داشتند و زمانی که به زیارت حرم حضرت زینب (س) رفتند همانجا این تصمیم را گرفتند و من هم ممانعتی با این انتخاب نداشتم و میل قلبی هر دوی ما این بود.

این مستند ها می تواند درس های خوبی برای نسل جوان داشته باشد، شهدا از خواسته ها و خانواده شان دست کشیدند و رفتند و آن عشق الهی را انتخاب کردند که این ها می تواند درس های خوبی برای جوانان امروزمان باشد.

انتهای پیام

captcha