«خاشقچی» با اطلاع ترکیه به عربستان منتقل شده است
کد خبر: 3753305
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
بنا بر اعلام الاخبار لبنان؛

«خاشقچی» با اطلاع ترکیه به عربستان منتقل شده است

گروه بین‌الملل ـ روزنامه الاخبار لبنان به نقل از یک منبع خاص در خلیج فارس اعلام کرد که جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار و نویسنده منتقد سعودی با اطلاع ترکیه به عربستان منتقل شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ براساس گزارش این روزنامه لبنانی، مقامات سعودی پس از اطلاع دادن به همتایان ترک خود، جمال خاشقچی را به عربستان منتقل کردند. 
 
براساس اطلاعات وارده، انتقال این روزنامه‌نگار از طریق یک عملیات پیچیده و با دخالت خالد بن سلمان، پسر پادشاه(برادر ولیعهد)، سفیر عربستان در واشنگتن صورت گرفته است.
 
طبق گزارش دریافتی روزنامه الاخبار، خاشقچی وارد ساختمان شماره 1 کنسولگری عربستان در استانبول شده که نامزدش بیرون آن ساختمان منتظرش بوده و بعد از آن از ساختمان شماره 2 کنسولگری خارج می‌شود، قبل از این که سوار یک ماشین بزرگ سفیدرنگ به سمت فرودگاه شود.
 
این روزنامه گزارش می‌دهد که خاشقچی علی‌رغم مخالفت با حکومت عربستان، 4 بار در واشنگتن  با خالد بن سلمان دیدار کرده و این دیدارها باعث شده که آمریکا از سفارت عربستان در این باره توضیح بخواهد که سفارت نیز در پاسخ گفته که این  یک موضوع خانوادگی و مربوط به داخل کشور است.
 
اما تحرکات و فعالیت‌های خاشقچی شک و تردید را درباره رد هرگونه مصالحه با حکومت عربستان برانگیخت و همین موضوع نیز باعث شد تا عربستان او را طی عملیاتی امنیتی به کشور برگرداند.
 
گفتنی است که چند روز پیش جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار مشهور و یکی از منتقدان سرسخت حکومت عربستان پس از ورود به کنسولگری این کشور در استانبول ناپدید شده است.
 
این در حالی است که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی بلومبرگ درباره سرنوشت این روزنامه‌نگار مشهور و منتقد آل‌سعود، ادعا کرد که وی وارد کنسولگری شد و بعد از چند دقیقه یا یک ساعت از آنجا خارج شد. مطمئن نیستم. ما از طریق وزارت خارجه در حال بررسی این موضوع هستیم تا بدانیم آن موقع دقیقا چه اتفاقی افتاده است.

وی افزود که جمال خاشقچی در داخل کنسولگری نیست و ما آماده‌ایم که از دولت ترکیه استقبال کرده تا وارد کنسولگری شده و ساختمان ما را بررسی کند.
 
انتهای پیام
captcha