کارگاه «معرفی سایت‌ها و نرم افزارهای کاربردی در پژوهش‌های قرآنی» برگزار شد
کد خبر: 3754100
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷

کارگاه «معرفی سایت‌ها و نرم افزارهای کاربردی در پژوهش‌های قرآنی» برگزار شد

گروه دانشگاه ــ کارگاه «معرفی سایت‌ها و نرم افزارهای کاربردی در پژوهش‌های قرآنی»، صبح امروز در دانشکده علوم و فنون قرآن دانشگاه علوم و معارف قرآن برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ کارگاه «معرفی سایت‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی در پژوهش‌های قرآنی»، امروز 16 مهرماه در دانشکده علوم و فنون قرآن دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، با ارائه طاهره سادات طباطبائی امین، عضو هیئت علمی این دانشگاه برگزار شد.

هدف این کارگاه، آشناسازی پژوهشگران و دانشجویان دانشکده علوم و فنون قرآن تهران، با منابع الکترونیکی مرتبط با رشته‌های تفسیر، علوم قرآن و حدیث، به منظور تسهیل و تسریع در امر تحقیق و پژوهش و نیز جهت ارتقای کیفی و محتوایی پژوهش‌ها، مقالات و پایان نامه‌های دانشجویان و اساتید دانشکده بوده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه در ابتدا نرم‌افزارهای مکتبة اهل البیت، المکتبة الشاملة و نیز نرم‌افزارهای نور از جمله جامع التفاسیر، جامع الاحادیث، مشکات الانوار، قاموس النور، سیره، عرفان، فقه، و سایر نرم‌افزارهای مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور را همراه با تعریف ویژگی‌ها، محتویات و مهم‌ترین منابع مورد استفاده آنها تبیین کرد.

سپس در محور دوم، مهم‌ترین سایت‌های کاربردی در پژوهش‌های اسلامی و قرآنی، از جمله سایت نورمگز، مگ ایران، ایران داک، الوراق، پرتال جامع علوم و معارف قرآن را معرفی کرد و روش جست‌وجو و تحقیق در این سایت‌ها و دیگر سایت‌ها را به شکل عملی به شرکت کنندگان توضیح داد.

استادیار دانشکده علوم و فنون قرآن تهران در بخش‌هایی از این کارگاه تاکید کرد: سایت پرتال جامع علوم و معارف قرآن، شامل دایرةالمعارف قرآن، فرهنگنامه‌ها، پایان‌نامه‌ها، مقالات و پرسمان‌ها است و قرار است که این سایت توسط پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، به‎روزرسانی شود.

وی در خاتمه وبلاگ عظیم عظیم‌پور، استادیار دانشکده علوم و فنون قرآن تهران با نام «قرآن و زندگی» را معرفی کرد که بیش از 170 کتابخانه دیجیتالی، مراکز پژوهشی و یا سایت‌های اطلاع‌رسانی، با رویکرد علوم قرآنی و حدیثی معرفی شده‌ است و کاربران می‌توانند به صورت مستقیم از وبلاگ قرآن و زندگی به موارد یاد شده دسترسی پیدا کنند.

انتهای پیام

captcha