رقابت حفظ در مسابقات سراسری نزدیک بود/ نسبت به آینده حفظ در خوزستان ناامید هستم
کد خبر: 3754688
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲

رقابت حفظ در مسابقات سراسری نزدیک بود/ نسبت به آینده حفظ در خوزستان ناامید هستم

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ محمد سیلاوی گفت: با این وضعیت به آینده حفظ در استان خوزستان امیدی ندارم چون کلاس‌های تخصصی نداریم و حافظان قرآن هم انگیزه کافی برای ادامه ندارند. افرادی که در پست‌های مدیریتی قرآنی استان هستند کارآیی ندارند.

نسبت به آینده حفظ در خوزستان ناامید هستم/

محمد سیلاوی، حافظ قرآن کریم و دارنده رتبه عالی رشته حفظ 10 جزء، در چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: مسابقات در سطح خوبی برگزار شد و تنها نماینده‌ای که در حفظ رتبه آورد من بودم. در قرائت هم دو فینالیست داشتیم، اما رتبه نیاوردیم.

وی درباره دلیل عدم توفیق نمایندگان خوزستان در کسب رتبه توضیح داد: شاید سطح مسابقات خیلی بالا بود یا شرکت‌کنندگان زیاد تمرین نداشتند یا اینکه خوزستان خیلی پیگیری نمی‌کند که چرا نمایندگانش رتبه نمی‌آورند.

رقابت نزدیک بود

سیلاوی گفت: رقابت خیلی نزدیک بود و اختلاف امتیاز در حد نیم نمره بود. در وقف و ابتدا امتیازم کم شد. البته در حسن حفظ هم نمره کم آوردم. امسال در شیوه طرح سؤال مسابقات تغییراتی داده بودند؛ دو سؤال پرسیدند هر سؤال 20 خط بود و قرعه‌ها هم در بخش وقف و ابتدا خیلی سخت بودند.

هیچ کسی از مسئولان استان به من تبریک نگفت

این حافظ قرآن کریم بیان کرد: با این وضعیت به آینده حفظ در استان خوزستان امیدی ندارم، چون کلاس‌های تخصصی نداریم و حافظان هم انگیزه کافی برای ادامه ندارند. نزدیک به پنج سال است حافظ 10 جزء هستم و یک جزء هم اضافه نکردم. با وجود اینکه فقط در رشته حفظ رتبه آوردم، اما بعد از مسابقات هیچ کسی از مسئولان استان پیام تبریک نفرستاد.

افرادی که در پست‌های مدیریتی قرآنی استان هستند کارآیی ندارند

وی تصریح کرد: متأسفانه رسیدگی و پیگیری در استان خوزستان ضعیف است. چه ایرادی دارد اوقاف، ارشاد و تبلیغات استادانی مثل آقایان ستوده‌نیا، ابوالقاسمی و شاه‌میوه را دعوت کنند و در جلسات آموزشی اشکالاتمان را برطرف کنند. لازم است بگویم افرادی که در پست‌های مدیریتی قرآنی استان هستند کارآیی ندارند.

انتهای پیام

captcha