اعزام بزرگ‌ترین کاروان بانوان عاشورایی به راهپیمایی اربعین
کد خبر: 3755032
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶

اعزام بزرگ‌ترین کاروان بانوان عاشورایی به راهپیمایی اربعین

تولیت آستان امامزاده سیده ملک خاتون (س) از اعزام بزرگ‌ترین کاروان بانوان عاشورایی به راهپیمایی اربعین حسینی با بیش از هزار نفر خبر داد.

به گزارش ایکنا، تسنیم نوشت: محمد قیصری» تولیت آستان امامزاده سیده ملک خاتون (س) درباره ویژه‌برنامه‌های این آستان در ایام راهپیمایی اربعین حسینی گفت: از آنجایی که حضرت سیده ملک خاتون (س) الگویی مذهبی و ملّی برای جامعه ما به شمار می‌رود، تصمیم گرفتیم امسال برنامه‌های اربعینی را در حوزه بانوان با توجه بیشتری پیگیری کنیم.

وی از اعزام هزار و یک نفر از بانوان در قالب کاروانی به کربلای معلّی در ایام اربعین خبر داد و گفت: این کاروان با عنوان «دلجویان زینبی» و با شعار «نساء الرضوی إلی تل زینبیه» به کربلا اعزام خواهند شد. ویژگی‌هایی که برای کاروان دلجویان زینبی در نظر گرفته شده از لحاظ کیفیت و امنیت و آسایش زوّار، بسیار خاص و قابل تأمل هست، چه در تأمین اسکان و پذیرایی مناسب و چه در برنامه‌های مذهبی و عزاداری‌هایی که در نظر گرفته شده است.

به گفته قیصری، اولویت حضور در این کاروان با افرادی است که تاکنون به کربلای معلی مشرف نشده‌اند و پس از آنها اولویت با خانواده‌های ایثارگران همسران و مادران شهدای مدافع حرم خواهد بود.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان تا یکشنبه (22 مهرماه) می‌توانند از طریق سایت آستان مقدس امامزاده سیده ملک خاتون (س) جهت ثبت‌نام اقدام یا به صورت حضوری به این آستان مراجعه کنند. هزینه درنظر گرفته برای هر یک زوّار یک میلیون و چهارصد هزار تومان است. بخشی از هزینه‌های این سفر را آستان و خیرّین تأمین می‌کنند.

تولیت آستان امامزاده سیده ملک خاتون (س) با بیان اینکه این کاروان سه‌شنبه اول آبان‌ماه بعد از نماز و عشاء از مقابل آستان به سوی کربلا حرکت خواهند کرد، گفت: اتوبوس‌ها تا نقطه صفر مرزی به مسیر خود ادامه می‌دهند و پس مرز نیز وسائل حمل و نقل برای آنان فراهم است.

قیصری بیان کرد: امسال نخستین سالی است که گروهک تروریستی داعش در کشور عراق وجود ندارد و ما این را مدیون شهدای مدافع حرم هستیم.

به گفته وی، امسال با همکاری ستاد نائب الشهید قرار است کارت مشخصات بانوان شهیده جنگ تحمیلی مهیا و توسط این کاروان در مسیر پیاده‌روی میان خانم‌های زائر پخش می‌شود. همچنین در طرحی با عنوان ام‌الشهید و ام‌البنین قرار است تعدادی از مادران و همسران شهدای مدافع حرم برای زائران که پیاده‌روی خواهند کرد، توشه و رزق مهیا کنند و همراه عکس شهید به عتبات ارسال شود.

تولیت آستان امامزاده سیده ملک خاتون (س) از انتشار فراخوان عکس و خاطره اربعین خبر داد و گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این طرح می‌توانند آثارشان را به ستاد اربعین آستان امامزاده به نشانی کد پستی 1795954984 ارسال کنند، در پایان به برترین‌ها جوایز نفیسی اهداء خواهد شد.

گفتنی است آستان سیده ملک خاتون(س) در بزرگراه امام علی، بعد از پل خاوران، خروجی ذوالفقاری، خیابان سید جوادی واقع شده است.

انتهای پیام

captcha