رسانه‌های مستقل هویت انسانی و فرامذهبی راهپیمایی اربعین را به تصویر بکشند
کد خبر: 3755287
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
آیت‌الله کعبی:

رسانه‌های مستقل هویت انسانی و فرامذهبی راهپیمایی اربعین را به تصویر بکشند

گروه سیاسی ــ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش همیشگی امپراتوری رسانه‌ای غرب در بایکوت راهپیمایی اربعین گفت: رسانه‌های مستقل و عدالتخواه باید در این جنگ رسانه‌ای هویت بین‌المللی، انسانی، فرامذهبی و فراشیعی راهپیمایی اربعین را به تصویر کشیده و سنگ بنای یک تمدن انسانی بر پایه مکتب عدالت‌طلب و ظلم‌ستیز حسینی را با استفاده از مفاهیم زیارت اربعین پی‌ریزی کنند.

آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره چگونگی بهره‌برداری از ظرفیت مغفول رسانه‌ها در مقابل هجوم تبلیغاتی رسانه‌ای غرب علیه راهپیمایی اربعین گفت: راهپیمایی اربعین یک هویت بین‌المللی، انسانی، فرامذهبی و فراشیعی پیدا کرده است. در واقع این راهپیمایی عظیم امروز به نماد وحدت، عزت و کرامت انسانی تبدیل شده و در این راهپیمایی اقتدار ملت‌ها بر پایه مکتب حسینی به رخ دشمنان بشریت و استکبار جهانی کشیده می‌شود.

تلاش امپراتوری رسانه‌ای غرب برای بایکوت راهپیمایی اربعین

وی ادامه داد: این راهپیمایی باشکوه که در حد یک حماسه انسانی است امپراتوری رسانه‌ای غرب همواره آن را بایکوت کرده و لذا اگر بعد رسانه‌ای راهپیمایی اربعین برجسته شود و رسانه‌های مستقل و عدالت‌خواه بتوانند در این جنگ رسانه‌ای خروش عظیم انسانی به سمت مغناطیس حسینی را در فضای جهانی به تصویر بکشند، سنگ بنای یک تمدن انسانی بر پایه مکتب عدالت‌طلب و ظلم‌ستیز حسینی با استفاده از مفاهیم زیارت اربعین پی‌ریزی خواهد شد.

آیت‌الله کعبی اظهار کرد: در واقع جنگ رسانه‌ای بر محور راهپیمایی اربعین جنگ میان دو جبهه عدالت‌طلبان، آزادی‌خواهان و طرفداران کرامت انسانی و جبهه سلطه‌طلبان، مستکبران و طرفداران به بند کشیدن عزت انسانی است که ضرورت دارد با به تصویر کشیدن صحنه‌های همدلی، نوع‌دوستی، فدارکاری، ایثار و وحدت ملت‌های اسلامی از یک‌سو و حضور عاطفی افراد غیرمسلمان آزادی‌خواه ابعاد عظیم این حرکت انسانی و ضد استکباری به جهانیان شناسانده شود.

آمادگی دو ملت ایران و عراق نقشه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان را با شکست مواجه می‌سازد

آیت‌الله کعبی درباره اهمیت توجه به توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمن در ایام راهپیمایی اربعین با برجسته کردن دوگانه‌های عرب ـ عجم و شیعه ـ سنی گفت: آمادگی‌هایی که در این روزها در ملت ایران و عراق مشاهده می‌شود نشانه آن است که نقشه‌های شوم دشمنان هر دو ملت در ایجاد تفرقه شکست خورده‌اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پایان یادآور شد: مردم عراق بر پایه عشق به امام حسین(ع) آمادگی خود را در استقبال از زائران ایرانی حتی در حد جانفشانی اعلام کرده‌اند و مردم ایران هم قدردان این میزبانی هستند و نقشه‌های دشمن گواه آن است که از اربعین حسینی و هر حرکت انسانی بر محور حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی وحشت دارند و قطعاً در این زمینه دو ملت ایران و عراق و سایر ملت‌های منطقه حماسه اربعین باشکوه و مقتدرانه‌ای را پیش چشم جهانیان برپا خواهند کرد.

captcha