انتقال مفاهیم انقلابی به جوانان، ویژگی بارز کانون های مساجد
کد خبر: 3755331
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲

انتقال مفاهیم انقلابی به جوانان، ویژگی بارز کانون های مساجد

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به فعالیت های خودجوش و فراتر از نگاه ساختاری کانون های مساجد به عنوان ویژگی ممتاز آن‌ها، گفت: این مراکز تلاش می‌کنند تا مفاهیم انقلابی را به نوجوانان و جوانان منتقل کنند.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: حجتالاسلام علی ذوعلم با اشاره به فعالیت کانونهای فرهنگی هنری مساجد از سال ۱۳۷۱ تاکنون، گفت: این مراکز با هدف انتقال مفاهیم انقلابی به دانشآموزان و نوجوانان بدون آنکه در کارکرد مساجد تغییری ایجاد شود، شکل گرفت.

وی با اشاره به ارزیابی فعالیت کانونهای فرهنگی هنری مساجد بعد از گذشت ۲۵ سال از زمان تاسیس آن تاکنون، خاطر نشان کرد: فعالیت این کانون‌ها در کنار مساجد تنها نباید به رویکرد هنری و فرهنگی مختص شود، بلکه باید تقویت ارتباط انسانها با خدا  در این مراکز دیده شود البته باید گفت این رویکرد و نگاه در برنامههای کانون های فرهنگی هنری مساجد دیده می شو چون با توجه به  برنامه ریزی و تهاجم فرهنگی دشمن این رسالت مهم به عنوان یک ضرورت احساس می شود.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، انجام فعالیت های خودجوش و فراتر از نگاههای ساختاری و رسمی را به عنوان یکی از ویژگی های بارز کانون های فرهنگی هنری مساجد نام برد و اظهار کرد: تعامل دوسویه میان کانونهای مساجد و ستاد مرکزی  آن‌ها، زمینهساز ارایه خدمات فرهنگی بییشتر به نوجوانان و جوانان می شود، زیرا که معتقدم که آنان باید خود، برنامه ریز و مجری برنامه ها در کانون های فرهنگی هنری مساجد شوند.

 

 ذوعلم بر لزوم داشتن نگاه پژوهشمحور در فعالیت ها و برنامههای کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد و گفت: نسل امروز باید با ابزارها و امکانات روز به فعالیت های فرهنگی، مذهبی و هنری مساجد جذب شوند، زیرا که امروز دشمن هم در برنامه ریزی های خود تحولات جامعه را در نظر دارد.

 انتهای پیام

captcha