افتتاح نخستین سرای سالمندان مسلمان در استرالیا
کد خبر: 3755772
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

افتتاح نخستین سرای سالمندان مسلمان در استرالیا

گروه بین‌الملل – نخستین سرای سالمندان مسلمان استرالیا امروز رسما افتتاح می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از ساندی مورنینگ هرالد؛ نخستین سرای سالمندان مسلمان واقع در منطقه نیو‌ساوث ولز (New South Wales) که خانه گالیپولی (Gallipoli Home) نام دارد امروز با حضور مقامات دولت استرالیا رسما افتتاح می‌شود.

این خانه سالمندان که 33 میلیون دلار هزینه صرف ساخت آن شده برای پاسخ به نیازهای موج مهاجران مسلمان که در دهه 1960 و 1970 وارد استرالیا شدند ساخته شده است.

کارکنان، معماری، کارهای هنری، محل ساخت و غذاهایی که در این مکان ارائه می‌شود همگی متاثر از فرهنگ اسلامی است و سازندگان این مرکز کوشیده اند خلا موجود در حوزه نگهداری از سالمندان را پر کنند.

کارکنان این مرکز به زبانهای ترکی، عربی، هندی، اردو، فارسی و بنگالی صحبت می‌کنند. این مرکز که در جوار مسجد گالیپولی قرار دارد با الهام از معماری عثمانی و مراکشی و تجهیزاتی که با عقاید اسلامی همخوانی دارد ساخته شده است؛ مثلا تخت خواب های آن رو به مکه و همه غذاهای آن حلال هستند.
 
«پریهان اولاگاس» که در دهه 1970 وارد استرالیا شده و اکنون 86 سال دارد می گوید: غذاها عالی است. بهترین نکته اینجا این است که کارکنان به زبان مادری سالمندان با آنها صحبت می‌کنند و رفتار آنها متاثر از فلسفه «رحمت» اسلامی است.

دولت فدرال استرالیا 10 میلیون دلار به این مرکز کمک کرده است و کن ویات (Ken Wyatt) وزیر سالمندان و مراقبت‌های سالمندی در مراسم افتتاحیه شرکت می‌کند. وی می‌گوید: ما می‌خواهیم همه سالمندان استرالیایی  فارغ از اینکه کجا به دنیا آمده اند، ارتباطات اجتماعی مناسبی داشته باشند که این امر سلامت و رفاه آنها را تقویت خواهد کرد.

اندی ریچاردسون (Andi Richardson) مدیر این مرکز هم می‌گوید: این سالمندان هنوز به جامعه کمک می کنند؛ آنها اینجا نیامده اند که بمیرند بلکه آمده اند که زندگی کنند.
انتهای پیام
 
captcha