حرکت کاروان ۴۰ هزار نفری اربعین «مشایه الاهواز» آغاز شد
کد خبر: 3756008
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
صبح امروز؛

حرکت کاروان ۴۰ هزار نفری اربعین «مشایه الاهواز» آغاز شد

گروه اجتماعی ـ. حرکت کاروان پیاده‌روی «مشایه الاهواز» از امروز دوشنبه ۲۳ مهرماه از روستا‌های مسیر بخش اسماعیلیه آغاز شد و زائران حدود ۱۵ روستان حرکت خود را به سمت کربلا آغاز کردند.

حرکت کاروان 40 هزار نفری «مشایه الاهواز» آغاز شد

حجت‌الاسلام عزیز عبیات، مسئول کاروان پیاده‌روی اربعین «مشایه‌الاهواز» و مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) این شهرستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، گفت: حرکت این کاروان پیاده‌روی از امروز دوشنبه 23 مهرماه از روستاهای مسیر بخش اسماعیلیه آغاز شد و زائران حدود 15 روستا حرکت خود را به سمت کربلا آغاز کردند.

وی گفت: این کاروان ظهر امروز در روستای بیوض و شب در روستای ام‌الطمیر بیتوته خواهد کرد. صبح فردا 24 مهر این کاروان به ملاشیه خواهد رسید و پس از آن زائران روستای حردان و شموس نیز به آنها ملحق خواهند شد.

عبیات اظهار کرد: در مسیر حرکت این کاروان، زائران مناطق کریشان، شهرک اهواز، گلدشت، کوی سادات، کوی علوی، کوی مندلی و سایر مناطق این مسیر به کاروان «مشایه الاهواز» ملحق می‌شوند. ساعت 16 فردا همه این زائران در میدان انقلاب تجمع می‌کنند و مراسم بزرگ عاشورایی برگزار خواهد شد. پس از آن، کاروان حرکت خود را به سمت کوی سیاحی و سه‌راه خرمشهر ادامه می‌دهد. این کاروان فردا شب در عین دو بیتوته می‌کند.

مسئول کاروان پیاده‌روی مشایه‌الاهواز اظهار کرد: نیم بیشتری از شرکت‌کنندگان در این کاروان بزرگ پیاده‌روی بانوان هستند. ما هیچ محدودیتی برای حضور سایر افراد در این کاروان قائل نشدیم و زن و مرد و پیر و جوان به عشق حضرت اباعبدالله(ع) در این حرکت مردمی مشارکت دارند. ما شمار خاصی از شرکت‌کنندگان این حرکت اعلام نکرده‌ایم اما این حرکت به کاروان 40 هزار نفری معروف شده است و ممکن است این تعداد اندکی کمتر یا بیشتر هم باشد.

وی با بیان اینکه ان شاءالله این حرکت عظیم مقدمه ظهور امام عصر(عج) باشد، گفت: امیدواریم حرکت این کاروان ترویج دهنده فرهنگ اهل‌بیت(ع) و مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان باشد.

انتهای پیام

captcha