جشنواره تلاوت‌های مجلسی ملی می‌شود/ اجرای جشنواره ویژه حفاظ در آینده‌ای نزدیک
کد خبر: 3756055
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱
پس از تصویب در شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛

جشنواره تلاوت‌های مجلسی ملی می‌شود/ اجرای جشنواره ویژه حفاظ در آینده‌ای نزدیک

گروه مسابقات ــ دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی با بیان اینکه به دنبال ملی شدن جشنواره تلاوت‌های مجلسی هستیم، از برگزاری جشنواره ویژه حفاظ قرآن کریم با عنوان «حافظ برتر» یا «حفظ برتر» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

جشنواره تلاوت‌های مجلسی ملی می‌شود/ اجرای جشنواره ویژه حفاظ در آینده‌ای نزدیکداود جعفری، دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ در مورد تداوم برگزاری این جشنواره قرآنی و نحوه اجرای آن در آینده، اظهار کرد: جشنواره تلاوت‌های مجلسی به نقطه‌ای رسیده که تاکنون 11 دوره از آن به همراه دو دوره جشنواره فینال فینالیست‌ها با عنوان «فجر تلاوت» و نیز 45 دوره مرحله مقدماتی در سطح تهران و 10 استان کشور برگزار شده است.
وی ادامه داد: پس از اجرای دوره‌های مختلف، طرح اجرای جشنواره تلاوت‌های مجلسی مکتوب و مدون شده و پس از گذشت دو سال از برگزاری آن به معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز شورای توسعه فرهنگی قرآنی کشور ارائه شد.
دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی تصریح کرد: پس از ارائه طرح به مسئولان قرآنی کشور، قرار بر این شد تا پس از بررسی، ارائه نقطه‌نظرات و مباحث تکمیلی، طرح جشنواره تلاوت‌های مجلسی به عنوان یک طرح ملی ثبت و در سراسر کشور نیز اجرایی شود.
جعفری در ادامه با بیان اینکه صحبت‌های مقدماتی در این زمینه با آستان قدس رضوی انجام شد تا این طرح قرآنی در ابتدا به‌ صورت آزمایشی و با همکاری آستان اجرا شود، افزود: هم‌اکنون در حال رایزنی با مسئولان آستان قدس رضوی هستیم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب در این زمینه دست پیدا کنیم.
وی ادامه داد: برای اینکه این جشنواره روند نوآورانه‌ای داشته باشد و کارهای مفیدتری در این زمینه انجام شود، بنابراین درصددیم تا برای حفاظ قرآن کریم نیز جشنواره تلاوت مجلسی با عنوان «حفظ برتر» یا «حافظ برتر» را اجرا کنیم که هم‌اکنون در حال نگارش آئین‌نامه مقدمات آن تا روز 17 ربیع‌الاول مصادف با میلاد باسعادت پیامبر اکرم(ص) هستیم که اگر بتوانیم جشنواره‌ای را نیز برای حفاظ قرآن کریم برپا کنیم و کار نو و جدیدی را انجام دهیم.
جعفری تصریح کرد: این امر منوط به این است که عزیزان و مسئولان در دستگاه‌ها و نهادهای مختلف قرآنی مانند شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان دارالقرآن الکریم  از این طرح قرآنی در حد لزوم حمایت کنند.
دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی گفت: برگزاری جشنواره تلاوت‌های مجلسی یک دلیل عمده داشته و آن نیز این است که مردم در داخل جشنواره خود را درگیر انتخاب نفرات برتر بدانند که این امر به طور بسیار شایسته‌ای تحقق پیدا کرده است. در اکثر جشنواره‌های مختلفی که برگزار می‌شود، مردم دخیل نیستند اما جشنواره تلاوت‌های مجلسی از این حیث تجربه خوبی را به جامعه منتقل کرده است.
وی در ادامه افزود: این امر باعث جذابیت بیشتر جشنواره شده و به همین دلیل نیز اقبال عمومی را به همراه داشته است. سازمان‌ها و نهادهایی مانند سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت ورزش و جوانان و وزارت بهداشت که می‌توانند از این طرح الگوبرداری و آن را به صورت گسترده‌ای اجرا کنند.
دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی اظهار کرد: سعی می‌کنیم تا سازوکارهای این طرح ملی را به خوبی ارائه و پیاده کرده و تأییدیه آن را نیز از مراجع ذی‌ربط دریافت کنیم تا بتوانیم آن را به عنوان یک طرح ملی به صورت ماهانه یا فصلی در استان‌های مختلف کشور اجرا کنیم.
جعفری درباره برگزاری دوره جدید جشنواره تلاوت‌های مجلسی نیز بیان کرد: بنابراین قصد داریم تا دوازدهمین دوره جشنواره را با عنوان «فجر تلاوت» را با سازوکار بهتری اجرا کنیم یعنی بتوانیم با همکاری شهرداری جشنواره تلاوت‌های مجلسی 10 روزه را در ایام دهه مبارک فجر و فینال فینالیست‌های آن را نیز در روز 22 بهمن‌ماه همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار کنیم.
انتهای پیام

captcha