دو پیام مهم فراخوان رهبری برای سند الگوی پیشرفت/ نگاه ملی به الگو مانع اصلی انحراف در اجرا
کد خبر: 3756210
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۹
انبارلویی عنوان کرد:

دو پیام مهم فراخوان رهبری برای سند الگوی پیشرفت/ نگاه ملی به الگو مانع اصلی انحراف در اجرا

گروه سیاسی ــ سردبیر روزنامه رسالت با اشاره به فراخوان رهبر معظم انقلاب از همه صاحب‌نظران و دستگاه‌ها برای تکمیل و ارتقای الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: اعلام این فراخوان، که 50 سال آینده را مد نظر دارد، دو پیام روشن دارد که اولاً همه ایرانیان اعم از دولت و ملت درگیر این برنامه راهبردی 50 ساله هستند و ثانیاً پوزخندی به آرزوها، برنامه‌ها و طراحی‌های ترامپ و آمریکایی‌ها برای سرنگونی انقلاب اسلامی و نظام در طی ماه‌های آینده است.

به گزارش ایکنا؛ رهبر معظم انقلاب در پیامی دستگاه‌ها، مراکز علمی، نخبگان و صاحب‌نظران را به بررسی عمیق ابعاد مختلف سند تدوین‌شده و ارائه‌ نظرات مشورتی جهت تکمیل و ارتقای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت فراخواندند؛ سندی که قرار است الگوی پیشرفت کشور برای پنجاه سال آینده باشد.

چرایی دعوت از همه اقشار و کارشناسان برای تکمیل الگوی اولیه اسلامی ایرانی پیشرفت

محمدکاظم انبارلویی، سردبیر روزنامه رسالت و عضو حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره اهمیت این فراخوان و اهداف رهبر معظم انقلاب از دخیل کردن همه صاحب‌نظران و نخبگان با گرایش‌های فکری و سیاسی مختلف برای ارائه نظر و پیشنهاد در خصوص این سند گفت: انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی است و به زودی آن را جشن می‌گیریم. جبهه استکبار جهانی طی چهل سال گذشته بسیج شدند که مانع از رسیدن انقلاب اسلامی به اهدافش شوند و آن را از بین ببرند، اما فداکاری ملت، جانبازی شهدا و بصیرت انقلابی نخبگان در جامعه وضعیتی در کشور پدید آورده که زیرساخت‌های کشور براساس الگوهای اسلامی و ایرانی شکل گرفته و از اکنون می‌توان برای 50 سال آینده افقی را ترسیم کرد که جزو 7 قدرت برتر جهان و 4 قدرت اول منطقه شویم.

وی با اشاره به مشارکت هزاران تن از اندیشمندان و نخبگان در طراحی این الگوی پایه، گفت: اکنون تقریباً ویراست اول این الگو منتشر شده و رهبر معظم انقلاب همه نخبگان و دستگاه‌های حکومتی را برای تکمیل و ارتقای این الگوی اولیه و پایه فراخوانده‌اند. علت آن هم این است که این سندی کلان و پایه‌ای برای پنجاه سال آینده است. لذا همه اقشار باید در تقویت و تکمیل آن مشارکت کنند.

دو پیام مهم فراخوان رهبر معظم انقلاب

انبارلویی تأکید کرد: در واقع هر ایرانی در 50 سال آینده نقش تعیین‌کننده‌ای در تحقق اهداف والای این الگو دارد و باید در این امر مشارکت کند و لازم است همگان به لحاظ فکری و اندیشه‌ای وارد عمل شوند. در حالی که آمریکایی‌ها در توهم سرنگونی نظام هستند و ترامپ به برخی رهبران اروپایی گفته ایران تا سه چهار ماه آینده دچار فروپاشی و سقوط می‌شود، اعلام این فراخوان، که 50 سال آینده در آن اهمیت دارد، پیام روشن و قاطعی دارد که اولاً همه ایرانیان اعم از دولت و ملت درگیر این برنامه راهبردی 50 ساله هستند و ثانیاً پوزخندی به آرزوها، برنامه‌ها و طراحی‌های ترامپ و آمریکایی‌ها نسبت به انقلاب اسلامی و نظام است.

سردبیر روزنامه رسالت اظهار کرد: البته از ابتدای انقلاب غربی‌ها دائم ادعا می‌کردند که انقلاب اسلامی طی ماه‌ها و سال‌های آینده سقوط می‌کند اما در کمال ناباوری آن‌ها این انقلاب 40 سال است که بر روی پای خود ایستاده و فارغ از همه توطئه‌ها، تحریم‌ها و فشارهای استکبار جهانی به حیات بالنده خود ادامه داده و اکنون نیز یک افق پنجاه ساله پیشرفت را برای خود ترسیم کرده است.

نگاه ملی به سند اسلامی ایرانی پیشرفت و ممانعت از انحراف آن در اجرا

انبارلویی درباره نگرانی همیشگی نخبگان نسبت به انحراف از اسناد بالادستی یا بی‌توجهی دولت‌ها به این اسناد در حین اجرا و نقش مشارکت حداکثری ایرانیان برای تکمیل و ارتقای این سند در جلوگیری از این اتفاق گفت: اعلام یک برنامه یا یک هدف‌گذاری به خاطر سوق دادن همه ظرفیت‌ها و استعدادها به سمت آن است ولی ممکن است آن هدف نهایی محقق نشود.

وی یادآور شد: البته زیرساخت‌هایی که در طی 40 سال گذشته در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی در کشور تعبیه شده نشان می‌دهد که استعداد و توانمندی رسیدن به این اهداف والا وجود دارد. به عنوان نمونه درباره سند چشم‌اندار بیست ساله باید گفت بخش‌هایی از دولت و مردم فراتر از برخی اهداف این سند را محقق ساخته‌اند ولی در عین حال به برخی اهداف نیز نرسیدیم و در بخش‌هایی نیز کند عمل می‌شود، اما نفس اعلام هدف‌گذاری این خاصیت خوب را دارد که مانع از اتلاف انرژی‌ها، نیروها و استعدادها شده و به آن‌ها جهت می‌دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان اظهار کرد: به عقیده من اگر مشارکت حداکثری در تکمیل و ارتقای این الگوی پایه‌ای رخ دهد باعث می‌شود همه ملت اعم از اقوام، مذاهب و گرایش‌های سیاسی و فکری درگیر این برنامه کلان شده و این مسئله شور و هیجان ملی ایجاد خواهد کرد و از این طریق می‌توان اهداف مدنظر این سند مهم و کلان را عملی کرد.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام

captcha