هدفم تنها حفظ قرآن نیست/ مسئولان علوم پزشکی ما را فراموش نکنند
کد خبر: 3756239
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
گفت‌وگو با دانشجوی دندانپزشکی و قهرمان قرآنی؛

هدفم تنها حفظ قرآن نیست/ مسئولان علوم پزشکی ما را فراموش نکنند

گروه فعالیت‌های قرآنی - فاطمه عابدینی دانشجوی ۲۲ ساله رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم که در جشنواره قرآنی وزارت بهداشت رتبه دوم مسابقات در رشته حفظ را کسب کرده است، گفت: از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی قم درخواست می‌کنم که ما را فراموش نکنند و برای آمادگی بچه‌ها در مسابقات قرآن ملی که اواخر آبان‌ماه برگزار می‌شود برنامه‌ریزی کنند.

هدفم تنها حفظ قرآن نیست/ مسئولان علوم پزشکی ما را فراموش نکنند

فاطمه عابدینی، حافظ کل قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: در زمان کودکی وقتی مادرم در خانه نوای قرآن پخش می‌کرد من علاقه‌مند به حفظ شدم و وقتی خانواده‌ام علاقه و استعدادم را در زمینه حفظ قرآن متوجه شدند، مرا در چهار سالگی در مکتب قرآن ثبت نام کردند و در سن پنج سالگی در کلاس‌های اشاره آقای طباطبایی شرکت کردم.

وی افزود: از شش سالگی با کمک مادرم در خانه تمرین حفظ قرآن انجام می‌دادیم و در ابتدا با حفظ روزانه سه خط شروع کردم و به مرور زمان هر روز یک الی دو صفحه حفظ می‌کردم و حدود سه سال طول کشید و در 9 سالگی حافظ کل قرآن شدم.

آسانی کارها با عشق و علاقه
عابدینی با اشاره به سختی حفظ قرآن کریم گفت: حفظ قران کریم کار دشواری است اما من با علاقه و انگیزه و کمک خداوند متعال و حمایت بی‌دریغ مادرم توانستم در مدت سه سال موفق به حفظ قران کریم شوم.

عابدینی انگیزه‌اش برای حفظ قرآن کریم را این گونه بیان کرد: هدف من فقط حفظ قرآن کریم نیست بلکه آشنایی با ترجمه و مفاهیم و تفسیر قرآن بود که به لطف خدا و حمایت مادرم توانستم به هدفم برسم.

وی ادامه داد: اولین‌بار در 9 سالگی در سال 1384 در مسابقات حفظ کل قرآن کریم شرکت کردم و رتبه اول مسابقات استانی و در 15 سالگی رتبه اول و16 سالگی رتبه دوم مسابقات کشوری قرآن اوقاف استان قم در رشته حفظ قرآن کریم را کسب کردم و هم چنین در مسابقات قرآن وزارت بهداشت سال 96 و مسابقات ملی قران کریم موفق به کسب رتبه اول و سوم شدم.

عابدینی درباره نحوه برگزاری مسابقات وزارت بهداشت در استان گیلان گفت: در این دوره از مسابقات پنج داور در رشته‌های صوت، لحن، حفظ، تجوید و وقف و ابتداء حضور داشتند و در رشته حفظ کل قرآن سه سوال ده خطی و در حفظ 20 جزء، دو سوال از داوطلبان پرسیدند.

نقاط ضعف و قوت مسابقات وزارت بهداشت
رتبه دوم جشنواره قرآنی وزارت بهداشت نقاط ضعف و قوت مسابقات را این گونه عنوان کرد: شهر خوش آب و هوایی برای برگزاری مسابقات انتخاب کرده بودند اما با توجه به بودجه‌ای که برای برگزاری مسابقات در نظر گرفته شده بود کیفیت اسکان و امکانات پایین بود.

وی افزود: به دلیل عدم هماهنگی مسئولین در برگزاری مسابقات، جشنواره قرآنی وزارت بهداشت با مسابقات قرآن اوقاف تداخل زمانی داشت و هم چنین به دلیل شروع سال تحصیلی جدید و حجم سنگین دروس دانشگاهی آمادگی برای شرکت در هر دو مسابقه دشوار بود.

عابدینی با بیان اینکه اگر زیبایی قرآن به درستی بیان شود همه افراد به حفظ و یادگیری آن علاقه‌مند می‌شوند  گفت: متأسفانه کلاس‌های آمادگی در رشته‌های مختلف قرآنی در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار نمی‌شود و استعدادیابی همگانی صورت نمی‌گیرد؛ من از مسئولین درخواست می کنم که ما را فراموش نکنند و برای آمادگی بچه‌ها در مسابقات قرآن ملی که اواخر آبان ماه برگزار می‌شود برنامه‌ریزی کنند.
انتهای پیام

captcha