هنرمندان مروجان کار خیر باشند
کد خبر: 3756306
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹

هنرمندان مروجان کار خیر باشند

گروه اجتماعی - معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کار هنرمند و کار هنری باید شناسایی انواع تجربه‌های خیراندیشی و نیکوکاری و به اشتراک گذاشتن این تجربه‌ها با عموم مردم باشد.

ترویج کارهای خیر، نشان جامعه توسعه بافته اخلاقی است

به گزارش ایکنا از اصفهان، علیرضا یوسفی، شب گذشته دوشنبه 23 مهرماه در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی فیلم «مهر سلامت» اظهار کرد: هدف غایی کار هنرمند در حوزه خیرین سلامت، باید همگانی کردن کار خیر نیکوکاری و تولید انبوه کارهای خیر باشد، این معنای اصلی اجتماعی سازی کار خیر است. جامعه‌ای که بیشترین کارهای خیر در آن انجام شود، یک جامعه توسعه یافته اخلاقی تلقی می‌شود.
وی تاکید کرد: هنرمند اصیل به خلق صحنه‌هایی نائل می‌شود که خیر و مهر و محبت را در عواطف مردم برانگیزد و در سازگاری با نهاد زیباپرست انسانی، این امور را در تعقل انسانی نیز بپروراند. کار بزرگ هنر و هنرمند این است که در باور عمومی این فرهنگ و توسعه را ترویج کند که همه می‌توانند کار خیر انجام دهند، مهر بورزند و محبت کنند و از این مسیر به توسعه و تعالی شخصیتی برسند. هر چیز ارزشمندی از مال گرفته تا وقت و اندیشه می‌تواند در مسیر توسعه مهر و محبت قرار گیرد.
معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: کار هنرمند و کار هنری باید شناسایی انواع تجربه‌های خیراندیشی و نیکوکاری و به اشتراک گذاشتن این تجربه‌ها با عموم مردم باشد. هنر باید این مفهوم متعالی را به تصویر بکشد که معیار ارزشمندی کار خیر به اندازه اقتصادی آن نیست، بلکه به استمرار، تداوم و کثرت نیت و اعمال خیر است.
یوسفی همچنین افزود: هنر باید کلیشه‌های سنتی کار خیر را بشکند و تنوع متکثری از کارهای خیر را در معرض انتخاب مردم قرار دهد و لذت نیکوکاری را در تجربه اجتماع نهادینه کند، این تلفیق در جشنواره مهر سلامت قصد شده است و امیدواریم این جشنواره یک گام بزرگ در راستای این هدف باشد و جامعه ما از ثمرات و لذات آن بهره مند شود.
انتهای پیام

captcha