جزیره‌ای عمل کردن آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه علمیه یک آفت است
کد خبر: 3756380
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸

جزیره‌ای عمل کردن آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه علمیه یک آفت است

گروه فرهنگی - معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: جزیره‌ای عمل کردن آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه علمیه یک آفت است و «طرح امین» پلی است تا این سه نهاد از فعالیت‌های یکدیگر اطلاع پیدا کنند.

جزیره‌ای عمل کردن آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه علمیه یک آفت است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی شیرخانی، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی صبح سه‌شنبه ۲۴ مهر‌ماه با حضور در همایش «مبلغین و روحانیون مدارس طرح امین استان مرکزی» که در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) اراک برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت طرح امین یک وضعیت ویژه در استان مرکزی است و سال گذشته توانستیم رتبه اول بیشترین حضور روحانی را در طرح امین کسب کنیم و دستیابی به این مهم نتیجه همکاری و هماهنگی بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: نیروی انسانی لازم برای اجرای طرح امین در استان تامین شده است و راهکارها، روش‌ها و یک وحدت رویه برای کیفی‌سازی فعالیت‌ها در این زمینه لازم است.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: می‌توان گفت این فرصت و توفیق الهی در مدارس است که دانش‌آموزان از سنین پایین با تاثیر‌پذیری و انسان‌سازی به آینده اشنا شوند و اگر کیفی کار کنیم ثمرات آن را مشاهده خواهیم کرد.
شیرخانی بیان کرد: در ارتباط با بحث تعلیم و تربیت، منابع انسانی بالاترین و ارزشمندترین سرمایه‌های یک کشور محسوب می‌شوند زیرا اگر غنی‌ترین منابع در اختیار یک کشور باشد و نیروی متخصص را دارا نباشد، موجب هدر رفت می‌شود.
وی اظهار کرد: منابع انسانی باید در اختیار سه نهاد آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه علمیه قرار گیرد.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: دانشگاه در ارتباط با بحث‌های پژوهشی، آموزش و پرورش در بخش آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان و حوزه علمیه در بحث‌های تبلیغی و ترویجی تلاش می‌کنند.
شیرخانی تاکید کرد: جزیره‌ای عمل کردن آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه علمیه یک آفت است و طرح امین پلی است تا این سه نهاد از فعالیت‌های یکدیگر اطلاع پیدا کنند.
وی افزود: مبلغین جامعه باید در منابر و مساجد فعالیت‌های تبلیغی انجام دهند و اگر نسبت به دغدغه‌های دانش‌آموزان و اساس فکری آن‌ها بی‌اطلاع باشند، نمی‌توانند ارتباط برقرار کنند و همچنین اگر پژوهشگری این واقعیت‌ها را نداند پژوهش‌های وی سازگار نخواهد بود.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: امسال در ارتباط با فعالیت‌های این سه نهاد یکی از اولویت‌های پژوهشی بررسی میزان اثر‌گذاری طرح امین در مدارس را ارایه نمودیم.
شیرخانی گفت: باید در نظر داشت اگر این طرح زمینه مناسبی است باید آن را تقویت کنند و توسعه دهند و آسیب‌ها و نقاط ضعف آن را نیز باید برطرف کنند.
وی بیان کرد: در بحث آموزش و پرورش سه رکن اساسی از قبیل نیروی انسانی، محتوای درسی و دانش‌آموز وجود دارد و مبلغین باید با توجه به زمینه فوق و با استفاده از روش‌‌های غیر‌‌مستقیم و بهره‌گیری از ورزش و هنر برای هویت‌بخشی دانش‌آموزان اقدام کنند.
انتهای پیام

captcha