«ابوذر کرمی» فردا به مسابقات قرآن روسیه اعزام می‌شود
کد خبر: 3756397
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳

«ابوذر کرمی» فردا به مسابقات قرآن روسیه اعزام می‌شود

گروه مسابقات ــ ابوذر کرمی، نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور روسیه، روز 25 مهرماه عازم این کشور می‌شود.

اعزام نماینده ایران به مسابقات قرآن روسیه / آشنایی جزئی با رقابت‌ها

به گزارش ایکنا؛ نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور روسیه از روز 26 مهرماه آغاز می‌شود و «ابوذر کرمی» حافظ کل قرآن به‌ عنوان نماینده کشورمان در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت.
این حافظ کل که اخیراً در مسابقات سراسری قرآن در شهر اراک موفق به دریافت رتبه عالی شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، گفت: هیچ همراه و استاد راهنمایی برای حضور در این مسابقات همراهم نیست و به‌ تنهایی عازم این سفر می‌شوم.
وی در مورد برخوردار بودن از آمادگی کامل برای حضور در این مسابقات، افزود: با توجه به اینکه اخیراً مسابقات سراسری قرآن برگزار شده، آمادگی خوبی برای حضور در این مسابقات دارم. البته در مسابقات سراسری یک اشتباه باعث شد رتبه عالی را کسب کنم.
کرمی در مورد اطلاعاتی که از مسابقات روسیه دارد، گفت: از نمایندگان کشورمان در ادوار گذشته این مسابقات اطلاعاتی را دریافت کرده‌ام، اما از جزئیات مسابقات اطلاع چندانی به‌ دست نیاورده‌ام، تنها اطلاعاتی جزئی در مورد آیین‌نامه مسابقات دارم.
نماینده کشورمان در نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور روسیه در ادامه مهم‌ترین مشکلی که در این مسابقات دارد، نداشتن استاد راهنما و همراه بیان کرد و گفت: البته هماهنگی‌هایی شده تا در مسکو و از طریق رایزنی‌ همکاری‌های لازم انجام شود.
وی در مورد پیش‌بینی گرفتن نتیجه و حضور موفقیت‌آمیز در این مسابقات عنوان کرد: موفقیت من در این مسابقات بستگی به‌ خواست خدا دارد، امیدوارم حضوری موفقیت‌آمیز در این رقابت‌ها داشته باشیم.
کرمی درباره رقبای خود در این مسابقات بیان کرد: از رقبای خود در این مسابقات اطلاع چندانی ندارم، اما با توجه به‌ اطلاعاتی که در مورد ادوار گذشته به‌ دست آورده‌ام با نحوه داوری‌ها تقریباً آشنا شده‌‌ام.
یادآور می‌شود ابوذر کرمی متولد ۱۳۶۸ و دارای تحصیلات در رشته علوم آزمایشگاهی است. وی از مهرماه امسال در آموزش و پرورش مشغول خدمت شده است. این حافظ کل قرآن تا پیش از این طی سال‌های ۸۴، ۹۴ و ۹۶ در مسابقات بین‌المللی قرآن کشورهای لیبی، اردن و ترکیه حضور داشته که حاصل آن کسب رتبه چهارم در مسابقات لیبی بوده است. وی همچنین سال ۹۱ در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان که در تبریز برگزار شد حضور یافت و رتبه اول آن مسابقات را نیز به‌ دست آورد.
تاکنون نمایندگان کشورمان حضوری موفقیت‌آمیز در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور روسیه داشته‌اند به‌ طوری که سال گذشته و در هجدهمین دوره این رقابت‌ها «امیر لعل‌اول» در رشته قرائت تحقیق موفق به کسب رتبه نخست شد. پیش از او نیز قاریان و حافظان دیگری موفق به دریافت چنین رتبه‌ای شده بودند.

انتهای پیام

captcha