آشنایی با مؤسسه «دارالقرآن اهل بيت(ع)» سیرجان
کد خبر: 3756401
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
موسسه برتر ایکنا/ 69

آشنایی با مؤسسه «دارالقرآن اهل بيت(ع)» سیرجان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه دارالقرآن اهل بيت(ع) سیرجان در بخش‌های گوناگون ازجمله کتابخانه تخصصی قرآن، نمایندگی دانشگاه حدیث با برگزاری کلاس‌های آموزش صوت و لحن، تفسیر، حفظ قرآن و نهج البلاغه مشغول فعالیت است.

آشنایی با مؤسسه «دارالقرآن اهل بيت(ع)» سیرجانبه گزارش ایکنا؛ این خبرگزاری در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به‌عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات برای همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد. 
در همین راستا و از سال ۱۳۹۵ تاکنون موفق به معرفی 68 مؤسسه فعال در سطح کشور و استان‌های مختلف شده‌ایم، که در همین زمینه بنا داریم این هفته به معرفی مؤسسه دارالقرآن اهل بيت(ع) سیرجان از استان کرمان بپردازیم.

این مؤسسه با بیش از ۳۰ هزار مترمربع زیربنا در بخش‌های گوناگون ازجمله کتابخانه تخصصی قرآن، نمایندگی دانشگاه حدیث و سالن‌های جانبی دیگر با برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن در رشته‌های مختلف مانند صوت و لحن، تفسیر، حفظ قرآن و نهج‌البلاغه مشغول فعالیت است.

این کلاس‌ها برای همه اقشار در همه سنین در همه ساعات روز در دو شیفت از ساعت ۷ تا ۱۲ و از ۱۵ تا ۲۱ در مؤسسه برگزار می‌شود. دوره حفظ تخصصی کل قرآن در یک سال، تربیت تعداد قابل توجهی حافظ ۱۰ و ۵ جزء در مؤسسه و پیاده کردن طرح قرآن‌آموزی به روشندلان شهر ازجمله فعالیت‌های قرآنی این مؤسسه بوده است.

اکثر کلاس‌های این مرکز رایگان برگزار می‌شود و بخش اندکی از کلاس‌ها شهریه دارد. البته افرادی که نمی‌توانند این مبلغ را تهیه کنند، خود مؤسسه هزینه را تقبل می‌کند. همچنین، خیرین مکان‌های مسکونی و تجاری را وقف مؤسسه کرده‌اند که با اجاره دادن این مکان‌ها به داروخانه و درمانگاه، اعتبارات این مرکز قرآنی تأمین و همه این اجاره‌بها صرف فعالیت‌های قرآنی مؤسسه شده است.

برگزاری پنج دوره تربیت مربی و آموزش حدود ۳۰ مربی در هر دوره، همچنین برپایی دو دوره‌ ۱۵۰ نفری از سوی آموزش‌ و پرورش در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی و صوت و لحن از جمله دوره‌هایی بوده که تا کنون در این مرکز برگزار شده است.

تربیت قاری و حافظ چند جزء و برگزاری کلاس‌های تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه با جمعیت بالا ازجمله فعالیت‌های موفق این مؤسسه بوده است. چند سالی است که بوستان نونهال قرآنی نیز در مؤسسه راه‌اندازی شده است تا کودکان سه تا پنج سال با روش‌های کودکانه نیز آموزش ببینند و دو سال متوالی است که به عنوان مهد نمونه استان معرفی شده است.

یادآور می‌شود، مؤسسه دارالقرآن اهل بيت(ع) با ثبت‌ اساسنامه، مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد و به‌صورت هیئت مدیره‌ای اداره می‌شود و اکنون محمد ایران‌نژاد، رئیس هیئت مدیره است. موسسه در استان کرمان، شهرستان سیرجان، بلوار ولی عصر(عج)، روبروی تربيت بدنی جديد، واقع شده است.

انتهای پیام

captcha