صمیمت با استادم عامل جذب من به سمت قرآن کریم شد
کد خبر: 3756447
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

صمیمت با استادم عامل جذب من به سمت قرآن کریم شد

گروه فعالیت‌های قرآنی - یکی از قاریان برگزیده استان کردستان با اشاره به اینکه اولین عامل برای قرار گرفتن من در وادی قرآن خانواده‌ام و به ویژه مادرم بود، بیان کرد: وجود فضای صمیمی بین من با استادم یکی از دلایل اصلی ایجاد انگیزه در من بود؛ چراکه استاد زاهد مرادی با وجود اختلاف سنی 20 ساله با من همیشه همراه من بوده و مانند یک دوست من را هدایت و تشویق می‌کرد.

صمیمت با استادم عامل جذب من به سمت قرآن کریم شد

فواد مولودی، یکی از قاریان توانای استان کردستان و نفر اول رشته قرائت ترتیل مسابقات سراسری قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان اظهار کرد: من در حال حاضر 26 سال سن دارم و از سن 9 سالگی با تشویق‌ها و ایجاد انگیزه مادرم قدم در راه قرآن گذاشتم.
وی با اشاره به اینکه در کلاس‌های قرآن مسجد کار یادگیری قرآن را شروع کردم، افزود: اولین استاد قرآن من استاد سیدمهدی حسینی و استاد زاهد مرادی بودند که واقعا برای من الگو بوده و هستند.
کار قرائت و ترتیل قرآن را به صورت تخصصی از سال 90 آغاز کردم
این قاری توانای کردستانی اعلام کرد: کار قرائت و ترتیل قرآن را به صورت تخصصی از سال 90 با گوش دادن به صوت استاد مصطفی اسماعیل و شحات آغاز کرده ام، بیان کرد: در این وادی نیز با کمک گرفتن از استاد زاهد مرادی، پویا، ابوالقاسمی توانسته‌ام موفقیت‌های خوبی را کسب کنم.
وی اولین عامل برای قرار گرفتن من در وادی قرآن خانواده‌ام و به ویژه مادرم بود، بیان کرد: وجود فضای صمیمی بین من با استادم یکی از دلایل اصلی ایجاد انگیزه در من بود چراکه استاد زاهد مرادی با وجود اختلاف سنی 20 ساله با من همیشه همراه من بوده و مانند یک دوست من را هدایت و تشویق می‌کرد.
مولودی به رتبه‌های برتر خود در مسابقات قرآنی اشاره و عنوان کرد: کسب رتبه دوم مسابقات قرآنی مدهامتان، کسب رتبه اول مسابقات تلویزیونی شبکه قرآن، رتبه اول رشته ترتیل مسابقات قرآن اوقاف، کسب رتبه برتر مسابقات منطقه ای ناجا، کس رتبه اول دانشجویان غرب کشور، کسب رتبه اول مسابقات قرآنی اوقاف به مدت هفت سال پیاپی و کسب رتبه برتر مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) و ... از موفقیت های من در این بخش بوده است.
مسابقات قرآنی نباید ما را از اصل قرآن دور کند
وی با اشاره به اینکه من از نظر شخصی با برگزاری مسابقات قرآنی مکدر هستم چراکه ما را از اصل قرآن دور می کند، اعلام کرد: ما چون به صورت تیمی و گروهی برای شرکت در مسابقات اعزام می‌شویم و یک فضای صمیمی بین شرکت کنندگان وجود دارد، در این مسابقات شرکت می‌کنیم.
این قاری توانای کردستانی هدف از تلاوت، قرائت، حفظ، تفسیر قرآن باید عمل به قرآن باشد نه شرکت در مسابقات و تعریف و تمجید دیگران که اگر اینگونه باشد از مسیر قرآن دور می‌شویم.
برکت و عظمت قرآن همواره یاریگر من در عبور از مشکلات زندگی بوده است
وی با اشاره به آثار و برکات قرآن در زندگی شخصی‌اش گفت: از روزی که قدم در وادی مقدس قرآن گذاشته‌ام به برکت و عظمت قرآن همواره یاریگر من در عبور از مشکلات زندگی بوده است و برای هیچ کاری به کسی محتاج نشده‌ام و این بزرگترین برکت مانوس شدن با قرآن برای من بوده است همچنین قرآن جایگاه ما را بین مردم نیز ارتقا می‌دهد.
مولودی با تأکید بر اینکه تلاوت قرآن باید بتواند بر مخاطبان اثرگذاری داشته باشد، افزود: هر آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند این شعر در مورد تلاوت قرآن مصداق عینی دارد و باید قاری قرآن در زمان تلاوت به دنبال تعریف و تمجید دیگران نباشد چراکه از معنویت قرآن دور خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه من در طول روز بیشتر از خواندن قرآن به تلاوت‌های دیگران گوش می‌دهم، یادآور شد: تلاوت‌های قاریان برگزیده مصری مانند مصطفی اسماعیل و شحات را به صورت مکرر در طول روز گوش می‌دهم.
انتهای پیام

captcha