جوانان، بازوان توانمند کشور جهت تحقق اهداف متعالی نظام اسلامی هستند
کد خبر: 3756466
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

جوانان، بازوان توانمند کشور جهت تحقق اهداف متعالی نظام اسلامی هستند

گروه فرهنگی - نماینده ولی فقیه در استان گفت: در کشور عزیزمان اگر جوانان در لباس روحانیت و حوزه‌های علمیه و چه در مدارس و دانشگاه‌ها باشند همه به عنوان بازوان توانمند ملت، رهبری، نظام اسلامی و شمشیر بدستان مالک اشتر برای پیشبرد آرمان‌ها و اهداف متعالی نظام اسلامی خواهند بود.

جوانان، بازوان توانمند کشور جهت تحقق اهداف متعالی نظام اسلامی هستند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی صبح سه‌شنبه 24 مهر ماه با حضور در همایش مبلغین و روحانیون مدارس طرح امین استان مرکزی که در کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی (ره) اراک برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه ارتباط بسیار صمیمانه‌ای بین حوزه علمیه و مراکز آموزشی به ویژه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران برقرار شده است.
وی ادامه داد: رابطه عملی بین حوزه‌های علمیه، آموزش و پرورش و مراکز آموزشی پیش دبستانی، دبستان، دبیرستان و مراکز آموزشی متوسطه بنظر می‌آید که خیلی دیر شروع شده است. البته پیش از این ما 27 آذر ماه را به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه بنیان‌گذاری کردیم و اقداماتی از قبیل دایر نمودن دفاتری برای ارتباط حوزه و دانشگاه، ایجاد موسسه سمت برای علوم انسانی انجام داده و همچنین شورای انقلاب فرهنگی را توسعه و اختیار قانون‌گذاری را به آن‌ها اعطا کردیم و یکی از کارهای ارزشمندی که انجام دادند طرح ارزشمند تحول در نظام آمورش و پرورش بود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: طرح تحول در نظام آموزش و پرورش یا باید روی کاغذ بماند یا در صحنه عمل، جامعه، کشور، نقاط سرزمینی ایران اسلامی و هر جایی که تحت پوشش حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است، پیاده شود.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: طرح تحول در نظام آموزش و پرورش از سرفصل‌های کلیدی برخوردار است.
وی اظهار کرد: آموزش به تنهایی هدف نیست بلکه هدف‌دار کردن، بارور کردن، مسئولیت پذیر کردن آموزش و پرورش و ضرورت‌های کشور و جامعه، سبک زندگی اسلامی، صرفه جویی، قناعت، دانشگاه فرهنگیان، تربیت کار برای آموزش، آینده نظام آموزش و پرورش کشور، بارور کردن نظام آموزش و پرورش کشور در راستای اهداف متعالی نظام اسلامی بویژه اصل اول، دوم و سوم قانون اساسی، امید به رشد فضائل انسانی، امربه معروف و نهی از منکر، مساوات و برابری و ده‌ها مسئولیت ارزشمند دیگر بوده که این تحول در نظام آموزش و پرورش نهادینه شده است.
امام جمعه اراک گفت: امسال در استان مرکزی به تنهایی نزدیک 40 هزار نفر در سطح پیش دبستانی و دبستانی تحت پوشش این طرح قرار گرفته است و در سراسر کشور هم به همین نسبت رشد چشم‌گیری داشته است و آن‌ها سرمایه‌های آینده کشور محسوب می‌شوند و نهالستان بزرگ آموزش و پرورش فردا باید به درخت‌های تنومند و با عظمتی تبدیل شود که ارکان این درختان شهید بهشتی‌ها، شهید رجایی‌ها و ... چهل هزار شهید آموزش و پرورش اعم از معلم، مربی و دانش‌آموز باشد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: دانش‌آموزان گران‌سنگی که از همان ابتدا عاشق قرآن، اسلام، اهل‌بیت(ع)، ولایت، انقلاب و آرمان‌های امام بوده و هستند.
وی تاکید کرد: اگر در گذشته شاهد حضور 36 هزار حافظ و قاری بودیم امروز این رقم به بیش از 400 هزار رسیده است و رشد 11 برابری را شاهد هستیم و این بچه‌ها در آموزش و پرورش، مدارس پیش‌حوزوی و... تقویت شده‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: در کشور عزیزمان اگر جوانان در لباس روحانیت و حوزه‌های علمیه و چه در مدارس و دانشگاه‌ها باشند همه به عنوان بازوان توانمند ملت، رهبری، نظام اسلامی و شمشیر بدستان مالک اشتر برای پیشبرد آرمان‌ها و اهداف متعالی نظام اسلامی خواهند بود. مدارس پیش حوزوی امام مهدی (عج) که تاسیس شدند در این زمینه موثر‌تر هستند و فضای آن‌ها مناسب است البته مدارس دولتی نیز از تاثیرگذاری خوبی در این بخش دارا هستند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: قدم خیری که طی این سال‌ها برداشته شده است آن هم رابطه‌ بین آموزش و پرورش، روحانیت و حوزه‌های علمیه و تفاهم نامه‌هایی که در سطح استانی برقرار شده است.
وی گفت: مهدها و پیش‌دبستانی‌های باید با آهنگ عظمت‌آفرین و عطر‌آگین قرآن مانوس شوند. در خانه‌های قرآنی، علم و ایمان و حکمت شهید محسن حججی‌ها و مرتضی کارچانی‌ها تربیت می‌شود.
امام جمعه اراک بیان کرد: باید سعی کرد که فضا و محیط آموزش و پرورش، مدارس و کلاس‌های آموزشی نورانی، طیب و به دور از هرگونه آلودگی باشد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی تاکید کرد: مبلغین و معلمین باید الگو باشند و با عمل و تواضع دانش‌آموزان را دعوت کنند و در عین حال صد در صد مواظب باشند در این ارتباط به قداستشان و دانش‌اموزان خدشه‌ای وارد نشود.
وی با اشاره به امر پیشگیری افزود: پیشگیری از هر نوع آلودگی بسیار مهم است. مبلیغیم و معلمین در فضای مدرسه علاوه بر صفا و صمیمیت و الگو بودن باید تذکرات، راهنمایی های لازم را به صورت غیر‌مستقیم مطرح کنند.
امام جمعه اراک اظهار کرد: امیدواریم مبلیغین و معلمین در این راه با استقامت و توکل برخدا قله‌های بلند را فتح و به اسلام، کشور، انقلاب، امام راحل و شهدا خدمت کنند.
انتهای پیام

captcha