دفتر رسیدگی به امور مساجد به فقرای اطراف مساجد کمک کند
کد خبر: 3756508
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸

دفتر رسیدگی به امور مساجد به فقرای اطراف مساجد کمک کند

گروه اجتماعی - امام جمعه اصفهان گفت: دفتر رسیدگی به امور مساجد با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و با محوریت مساجد، باید فقرای اطراف مساجد را شناسایی کرده و آنان را حمایت کنند.

دفتر رسیدگی به امور مساجد به فقرای اطراف مساجد کمک کند

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در جلسه شورای زکات استان اصفهان با بیان اینکه مردم اصفهان اهل اسراف نیستند و در زندگی روزمره به صورت صحیح مصرف می‌کنند، اظهار کرد: همواره عده‌ای از افراد جامعه به دلیل نداشتن سلامت جسمی و یا روحی توانایی کسب درآمد ندارند و اسلام قسمتی از مصارف زکات را برای این گروه از جامعه اختصاص داده است.
وی افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمیته امداد و بهزیستی دو نهادی هستند که برای رسیدگی به فقرا تشکیل شده‌اند، هر چند که خیریه‌های متعدد مردمی در این زمینه فعالیت دارند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به ثواب انفاق در راه خدا گفت: خداوند متعال بر اساس آیه «مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَهِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا …» در برابر هر کار خیری ده برابر ثواب می‌دهد اما برای انفاق بر اساس آیه «مَثَلُ الَّذینَ یُنفِقونَ اَمولَهُم فی سَبیلِ اللهِ کَمَثَلِ حَبَّهٍ اَنبَتَت سَبعَ سَنابِلَ فی کُلِّ سُنبُلَهٍ مِائَهُ حَبَّهٍ» هفتصد برابر پاداش می‌دهد.
وی با بیان اینکه تبیین واجبات الهی همچون زکات از جمله وظایف ذاتی صدا و سیما است، تصریح کرد: شورای زکات به صدا و سیما کمک کرده و برنامه‌های تلوزیونی ساخته شده است و صدا و سیما نباید از دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که ظرفیت‌هایی را ایجاد می‌کنند، هزینه بگیرد.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با تأکید بر ضرورت دستگیری از فقرا، مساکین و نیازمند در شرایط اقتصادی کنونی خاطرنشان کرد: دفتر رسیدگی به امور مساجد با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و با محوریت مساجد، باید فقرای اطراف مساجد را شناسایی کرده و آنان را حمایت کنند.
افزایش 80 درصدی پرداخت زکات در استان اصفهان
در این جلسه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان با اشاره به ساماندهی صندوق‌های جمع آوری زکات فطره در پایان ماه مبارک رمضان امسال گفت: در عید سعید فطر امسال صندوق های بدون هویت که اقدام به جمع آوری زکات فطره می‌کردند، جمع آوری شد.
محمدرضا متین پور با بیان اینکه غرامت های زکات استان اصفهان در 6 ماه گذشته 80 درصد رشد داشته است، افزود: انتظار می رفت که با توجه به خشکسالی، تعداد نیازمندان افزایش و میزان پرداخت زکات در استان اصفهان کاهش یابد که تعداد نیازمند افزایش یافت اما کمک‌ها کاهش پیدا نکرد، همچنین میزان پرداخت صدقات 28 درصد افزایش یافته است.
حذف صندوق‌های جمع آوری زکات فطره بدون هویت
رئیس اداره زکات استان اصفهان در این جلسه گفت: امسال با همکاری استانداری اصفهان و پلیس، صندوق های جمع آوری زکات فطره ساماندهی و صندوق های بدون هویت جمع آوری شد، هر کدام از این صندوق ها باید از دبیرخانه شورای زکات استان اصفهان مجوز دریافت می کردند.
حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین رنجبر با اشاره به همکاری جهاد کشاورزی با شورای زکات گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی جمع آوری زکات نیازمند نهضت عمومی و همه ما باید به دلیل کم کاری در این بخش، از خدای متعال عذرخواهی کنیم و در شرایط کنونی بیش از پیش به فقرا رسیدگی کنیم.
تولید 2000 دقیقه برنامه تلویزیونی و رادیویی با موضوع زکات
فرهمند، معاون صدا و سیمای مرکز اصفهان در این جلسه با بیان اینکه ترویج نیکی و نیکوکاری افق و روح برنامه های صدا و سیما است، اظهار داشت: برنامه شکرانه و شمیم رحمت با مشارکت اداره زکات استان اصفهان در صدا و سیمای مرکز اصفهان تولید و پخش می شد که به دلیل کاهش بودجه، تولید این برنامه ها متوقف شده است اما با این وجود حدود 2 هزار دقیقه برنامه با موضوع زکات با استفاده از ظرفیت های صدا و سیما تولید و پخش شده است.
انتهای پیام

captcha