برپایی مراسم عزاداری شهادت امام حسن(ع) در بیوت مراجع و علما
کد خبر: 3756598
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

برپایی مراسم عزاداری شهادت امام حسن(ع) در بیوت مراجع و علما

گروه حوزه‌های علمیه ــ مراسم عزاداری دهه اول صفر و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در بیوت مراجع و علما در قم برگزار می‌شود.

برپایی مراسم عزاداری شهادت امام مجتبی(ع) در بیوت مراجع و علمابه گزارش ایکنا؛ با وجود دو قول مختلف درمورد شهادت سبط اکبر نبی مکرم اسلام(ص) علما و مراجع در سال‌های اخیر و با هدف فرهنگسازی در این زمینه روز هفتم صفر را به برپایی مراسم عزاداری این امام اقدام می‌کنند.
آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی در دوره حیات شریف خود اقدام به این فرهنگسازی کردند و سالیان متمادی روز هفتم صفر را به برگزاری مراسم عزا پرداختند.
به همین مناسبت مجلس عزای شهادت امام حسن مجتبی(ع) در دفتر آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی برگزار می‌شود؛ جلسه سخنرانی و عزاداری این امام (ع) در بیت آییت‌الله شبیری چهارشنبه 25 مهرماه از ساعت 10:30 برگزار می‌شود.
این مرجع تقلید در پاسخ به استفتایی در مورد بزرگداشت هفتم صفر به عنوان سال‌روز شهادت امام مجتبی(ع)، گفت: عزاداری روز هفتم ماه صفر به عنوان سوگواری سبط پیامبر و تعطیل بازار که سنت شیعیان بوده، از شعائر دینی است که باید محفوظ بماند و با ذکر مناقب امام هفتم (ع) منافات ندارد.
مراسم مشابهی نیز در فتر آیت الله صافی گلپایگانی از ساعت 9:30 الی 11 برگزار خواهد شد. مراسم دیگری نیز در بیوت سایر مراجع تقلید ایات عظام مکارم و جوادی آملی برگزار می‌شود.
همچنین، مراسمی در دفتر آیت‌الله هادوی تهرانی از ساعت 11 امروز 25 مهرماه در مؤسسه رواق حکمت واقع در 55 متری عمار یاسر، کوچه 15 برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha