رشد نفرت‌پراکنی ضددینی در بریتانیا
کد خبر: 3756656
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

رشد نفرت‌پراکنی ضددینی در بریتانیا

گروه بین‌الملل - آمارهای رسمی نشان می‌دهد که تعداد موارد ثبت شده نفرت‌پراکنی ضددینی در انگلستان و ولز در پنج سال اخیر، بیش از دو و نیم برابر افزایش داشته که در این بین اسلام و مسلمانان هدف بیشترین موارد بوده‌اند.

رشد نفرت‌پراکنی ضددینی در بریتانیابه گزارش ایکنا به نقل از اسلام راشا؛ براساس گزارش وزارت کشور انگلستان در دو سال گذشته جرایم مربوط به تنفر ضد دینی 40 درصد افزایش داشته که بیش از نیمی (52 درصد) از آن متوجه دین اسلام بوده است.

یافته‌های تحقیق جداگانه‌ای که کمیسیون مساوات و حقوق بشر (Equality and Human Rights Commission) آن را انجام داده، نشان می‌دهد که 70 درصد از مسلمانانی که مورد تحقیق قرار گرفتند در زندگی روزمره خود با مواردی از تعصب و نفرت ضد دینی مواجه شده‌اند.

وزارت کشور انگلیس می‌گوید که بخشی از افزایش موارد تنفر ضد دینی به دلیل تغییر روش ثبت آمار از سوی پلیس این کشور بوده اما اذعان ‌می‌کند که پس از رفراندوم خروج از اتحادیه اروپا و حملات تروریستی سال 2017 این آمارها افزایش یافته است.

«هارون خان»، دبیر کل شورای مسلمانان بریتانیا، می‌گوید: سال‌هاست که جوامع مسلمان خواستار اقدام مؤثر دولت علیه اسلام‌هراسی بوده‌اند که در بهترین حالت پاسخی ضعیف دریافت کرده‌اند.

وی افزود: دولت دیگر نمی‌تواند عقب بنشیند و تماشاگر این باشد تا با اوجگیری جریان‌های راست افراطی، اسلام‌هراسی به جریانی قدرتمند تبدیل شود و جوامع شکننده اسلامی هدف حملات باشند. از نشست هیئت دولت، که قرار است در اواخر سال جاری میلادی با حضور پیروان ادیان به پرسش و پاسخ درباره دغدغه‌های جوامع دینی درباره یهودی‌ستیزی و اسلام‌هراسی بپردازد، استقبال می‌کنیم اما امیدواریم برخلاف دو سال گذشته سخنان دلگرم‌کننده با اقدامات قاطع همراه باشد.
انتهای پیام
captcha