بحران پرونده خاشقچی سعودی‌ها را دست به جیب کرد
کد خبر: 3756709
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵

بحران پرونده خاشقچی سعودی‌ها را دست به جیب کرد

گروه بین‌الملل ـ بالاگرفتن بحران پرونده جمال خاشقچی سبب شد که سعودی‌ها برای این که حمایت واشنگتن از خود را از دست ندهند، وعده حمایت 100 میلیون دلاری از آمریکا برای ایجاد ثبات در سوریه را محقق کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ روزنامه نیویورک تایمز  از پرداخت 100 میلیون دلار از سوی سعودی‌ها به واشنگتن همزمان با سفر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به ریاض در خصوص پرونده جمال خاشقچی خبرداد.

 

براساس این گزارش؛ مقامات عربستان شامگاه سه‌شنبه (24 مهرماه) همزمان با سفر مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا به ریاض، 100 میلیون دلاری را که  به دولت آمریکا برای تلاش‌هایش در تحقق به اصطلاح ثبات در مناطق سوری آزادشده از چنگال داعش وعده داده بودند را پرداخت کردند.

این روزنامه همزمانی این ولخرجی سعودی‎ها با سفر پمپئو در رابطه با پرونده جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار و منتقد ناپدیدشده سعودی را موجب تعجب همگان توصیف کرده و به نقل از یکی از مسئولان آمریکایی در رابطه با پرونده سوریه که خواست نامش فاش نشود، آورده است: این همزمانی اتفاقی نیست.

از سوی دیگر برت مک گورت، نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف بین‎المللی ضد داعش وجود ارتباط میان پرداخت پول و سفر پمپئو را تکذیب و تصریح کرد: سعودی‎ها در مردادماه گذشته تعهد کرده بودند این پول را در ماه‌های فصل پاییز پرداخت کنند.

گفتنی است؛ عربستان در روز 17 آگوست مصادف با 26 مردادماه تعهد کردند مبلغ 100 میلیون دلار را به دلیل تلاش‌های آمریکا برای پاکسازی مناطق سوریه از عناصر داعش و ثبات در این مناطق به این کشور پرداخت کنند.

انتهای پیام

 

captcha