برگزاری جلسه نقد بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3756810
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴

برگزاری جلسه نقد بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ جلسه نقد و بررسی بخش بین‌الملل بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم روز گذشته با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

برگزاری جلسه نقد بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلسه نقد و بررسی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگانی از سازمان‌ها و نهادهای قرآنی فعال در این زمینه روز سه شنبه ٢٤ مهرماه در سالن جلسات معاونت قرآن و عترت برگزار شد.
فقهی‌زاده در این جلسه حضور پررنگ و فعال سازمان‌ها و نهادهای قرآنی داخلی و خارجی در بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن کریم را رویداد مبارکی در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم دانست و افزود: با توجه به این امر و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود انتظار می‌رود شاهد رفع نقایص و نقش پررنگ این بخش در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم باشیم.
معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با اشاره به اینکه بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن پس از چند سال وقفه با وجود مسائل و مشکلاتی که با آن مواجه بود، فعالیت خود را مجدداً آغاز کرد، گفت: تقویت و تعامل مثبت میان شخصیت‌ها و نهادهای قرآنی داخلی و خارج از کشور و همچنین جلب نظر مخاطبان غیرشیعی به معارف نورانی اهل بیت(ع) را از جمله فعالیت‌های مهم این بخش بوده است.
وی بیان کرد: بدون شک حضور پررنگ این بخش در نمایشگاه قرآن کریم تقویت وحدت و اتحاد میان سازمان‌ها و نهادهای قرآنی داخلی و خارجی و همچنین دست‌یابی به آرمان‌های دینی را به دنبال خواهد داشت.
فقهی‌زاده در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب اسلامی توجه و اهتمام ویژه‌ای به مسائل قرآنی و فراهم کردن زمینه برای زدودن اتهامات ناصحیح و باطلی که در زمینه مسائل دینی و قرآنی مطرح بوده، داشته است و گسترش زمینه فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن کریم و بهره‌گیری از نیروهای آشنا با زبان‌های خارجی این اتهامات واهی علیه قرآن و مکتب اهل بیت(ع) را از بین خواهد برد.
رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در ادامه پرداختن به جنبه‌های علمی قرآن کریم در کنار جنبه‌های تبلیغی - ترویجی را از دیگر فعالیت‌های ثمربخش و مفید در این بخش عنوان کرد و گفت: تشکیل چنین جلساتی نشان دهنده لزوم تعامل و گفت‌وگو میان نهادها و سازمان‌های فعال در بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن خواهد بود.
وی با تایید محل فیزیکی نامناسب بخش بین‌الملل بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، اظهار کرد: برنامه‌ریزی و تدابیر لازم برای انتقال این بخش به مکان مناسب‌تر در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در نظر گرفته شده است.
در این جلسه همچنین حاضرین به ارائه انتقاد و پیشنهادات مربوط به بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و همچنین راهکارهای سازنده در جهت رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت پرداختند.

یادآور می‌شود، این جلسه بدون حضور خبرنگاران برگزار شده است.

انتهای پیام

captcha