مراسم نکوداشت استاد غلامحسین امیرخانی برگزار می‌شود
کد خبر: 3756834
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸

مراسم نکوداشت استاد غلامحسین امیرخانی برگزار می‌شود

گروه هنر ــ معاونت فرهنگی و هنر‌های شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در هفته خوشنویسی مراسم نکوداشت استاد غلامحسین امیرخانی را برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا، به نقل از تهران زیبا، مراسم نکوداشت استاد غلامحسین امیرخانی، روز یکشنبه، ۲۹ مهرماه با حضور انجمن خوشنویسان در موزه خوشنویسی برگزار خواهد شد.
استاد غلامحسین امیرخانی، در سال ۱۳۸۱ به عنوان چهره ماندگار انتخاب شده و درسال‌های ۱۳۷۸ و ۱۳۸۸ از روسای جمهور وقت نشان درجه یک فرهنگ و هنر دریافت کردند.
غلامحسین امیرخانی از هنرمندان و خوشنویسان معاصر ایران است. او از سال ۱۳۴۰ در اداره کل هنر‌های زیبا در وزارت فرهنگ و هنر سابق (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز) به سمت خطاط استخدام شد. از مشاغل دیگر او می‌توان به مدیریت و ریاست شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران، مدیریت فرهنگسرای ارسباران(هنر) و ریاست شورای عالی خانه هنرمندان ایران اشاره کرد.
امیرخانی در انجمن خوشنویسان ایران به کار تعلیم خط به خوشنویسان و استادان دیگر مشغول است. در خط نستعلیق شاگرد استادانی، چون سید حسین میرخانی و سید حسن میرخانی بود. افزون بر آن وی از خط استادان قدیمی مانند میرعمادالحسنی، میرزای کلهر، عمادالکتاب، علی اکبر کاوه و چند تن دیگر مشق کرد.
امیرخانی در نستعلیق نویسی شیوه‌ای ویژه به خود را دارد که مورد اقبال بسیاری از استادان خوشنویسی است. بسیاری از خوشنویسان صاحب نام معاصر ازجمله کرمعلی شیرازی، علی اشرف صندوق آبادی، امیراحمد فلسفی شاگرد غلامحسین امیرخانی هستند و بیشتر خوشنویسان معاصر به‌طور مستقیم یا غیر مستقیم از خط او مشق کرده‌اند. غلامحسین امیرخانی ده‌ها نمایشگاه فردی و گروهی در داخل و خارج از کشور بر پا کرده‌ است.
انتهای پیام
captcha