رونمایی رمان ستون ۱۴۵۳ در آستانه اربعین
کد خبر: 3756864
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴

رونمایی رمان ستون ۱۴۵۳ در آستانه اربعین

گروه ادب ــ رمان «ستون ۱۴۵۳» نوشته مسلم ناصری با محوریت پیاده‌روی اربعین توسط انتشارات کتاب جمکران رونمایی شد.

 رونمایی رمان ستون ۱۴۵۳ در آستانه اربعینبه گزارش ایکنا، به نقل از انتشارات جمکران، رمان «ستون ۱۴۵۳» نوشته مسلم ناصری با محوریت پیاده‌روی اربعین که طی روزهای گذشته به چاپ رسیده، توسط انتشارات کتاب جمکران رونمایی شد.

مراسم رونمایی از این کتاب سه‌شنبه شب ۲۴ مهرماه بین مراسم قرائت توسل مسجد مقدس جمکران و میان مشتاقان حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد. «اربعین طوبی» اولین رمانی است که این ناشر با موضوع پیاده‌روی اربعین چاپ کرده که در سال ۹۵ منتشر شد.

مسلم ناصری نویسنده رمان ستون ۱۴۵۳ در این مراسم، سفر اربعین را سفر عشق دانست و هدف از نگارش کتاب را قدم گذاشتن دل در مسیر این سفر معنوی دانست.

این نویسنده در رمان مورد نظر، ضمن نقل وقایع تاریخی و بیان حال و هوای راهپیمایی اربعین سفری به زمانه اثیب یمانی و شرایط امروز داشته که در ادامه داستان، این دو سفر مکانی و زمانی با هم تلاقی پیدا کرده و نهایتاً در عشق پاگیر خواهند شد.

ناصری پیش از این رمان باغ طوطی را با محوریت زندگی میثم تمار توسط انتشارات کتاب جمکران چاپ کرده و «ستون ۱۴۵۳» دومین اثر اوست که این ناشر چاپ می‌کند.

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانید؛ هوای داغ را از گلویم بیرون می دهم و به سختی نفس می کشم. لحظه ای بعد خنکای آب را حس می کنم که از لابه لای ریشم چاک سینه ام را تسیلی می دهد. بعد خود را زیر نخلی می بینم که شتر سفیدی در سایه آن خوابانده شده و تابوتی آن سوتر در سایه ی نخلی دیگر روی خاک نرم قرار گرفته است. دو مرد آشنا که لباس های بلند آبی رنگ با خط های سفید بر تن دارند آهسته با خود حرف می زنند.

من کجا هستم.

مردی که گوشه چشمش کمی خراش برداشته لبخندی می زند.

آرام باش مرد جوان! خطری نیست.

یادآور می‌شود، این کتاب با ۱۶۳ صفحه و قیمت ۹ هزار تومان به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

captcha