«طلوع برکت»؛ آغاز فرایندی برای ملی‎شدن ایده‎ها/ لزوم برطرف شدن شکاف میان دانشگاه و صنعت
کد خبر: 3756882
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸

«طلوع برکت»؛ آغاز فرایندی برای ملی‎شدن ایده‎ها/ لزوم برطرف شدن شکاف میان دانشگاه و صنعت

گروه اقتصاد ــ دو تن از شرکت‌کنندگان در رویداد استارتاپی اسلامی و قرآنی «طلوع برکت» ارزیابی خود را از برگزاری دوره اخیر این رویداد ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ محمد قربانی، شرکت‌کننده در رویداد استارتاپی «طلوع برکت» از خراسان شمالی، با مثبت ارزیابی کردن روند برگزاری این رویداد گفت: ایده ما برای پرورش و اجرایی‌ شدن در این کارگاه‎ها مربوط به راه‌اندازی یک فرایند تجاری در مساجد است که خوشبختانه حضور در این رویداد و مواجهه با برخی از مسئولان و سایر شرکت‌کنندگان خلاق، این جرئت و جسارت را به ما داد که به ملی شدن این ایده بیندیشیم.

وی گفت: این ایده برای اجرایی ‎شدن به غیر از هدایت و راهبری مسئولان و صاحب‎نظران حضار در این رویداد نیاز به حمایت مسئولان ذی‎ربط دارد و با توجه به اینکه این ایده تجاری ما در قالب مجازی و با استفاده از اینترنت تعریف شده است. لذا از مسئولان درخواست می‌کنیم که پس از پایان این کارگاه‌ها همچنان با بذل توجه خود، روند پیشرفت آن را تا اجرایی  و کاربردی شدن پیگیری نموده و ما را تنها نگذارند.

قربانی در پایان سخنان افزود: برای ما باید با توجه به دوری شهرستان خود نسبت به پایتخت شرایطی فراهم شود تا به شکل مداوم در جریان آخرین دستاوردهای علمی و فناورانه در حوزه‌های کسب و کار قرار گیریم که این امر به ویژه در مباحث مربوط و از جنس فعالیتی که در حال انجام آن هستیم باید مرکز رشد فناوری‌ها وهنرهای قرآنی به عنوان حلقه واصل از مسئولان آن را دریافت کند و در اختیار ما بگذارد.

باران محمدیان، دیگر شرکت‌کننده در رویداد استارتاپی «طلوع برکت»، با اشاره به ایده تجاری‌سازی فارغ‌التحصیلان دانشگاه به منظور صنعتی شدن آن‌ها به ایکنا گفت: بسیاری از فاغ‌التحصیلان دانشگاهی به ویژه دانشگاه‌های صنعتی ایده‌هایی بکر و نوآورانه‌ای دارند که هیچ‌گاه وجه علمی به خود نمی‌گیرد و در قالب این استارتاپ تلاش کردیم که به زمینه‌های اتصال بدنه دانشگاه با صنعت ایده‌ای را ارائه و آن را به پویایی برسانیم.

وی گفت: اتفاق خوبی که در رویداد «طلوع برکت» افتاد این بود که ما در جریان برگزاری این کارگاه‌ها با بانوانی آشنا شدیم که سابقه حضور در چنین کارگاه‌هایی را داشته و ما می‌توانستیم هم از تجربیات آن‌ها در پیشرفت هر چه مطلوب ایده خودمان استفاده کنیم و راه‌های آزموده شده را دیگر نیازماییم و هم با توجه به ارتباطات خوبی که این دوستان با مسئولان برگزاری این رویداد داشتند زمینه برای تسهیل به ثمر رسیدن ایده ما فراهم شود.

محمدیان در پایان افزود: درخواست ما از مسئولان تنها ایجاد ارتباط صمیمی تر میان بدنه دانشگاه با پیکره صنعت و تجارت است تا آن‌ها بدون واسطه بتوانند در تعامل و تشریک مساعی ایده‌های خود را به فعلیت برسانند و این میان نهادها و مؤسسات مسئول نیز باید با فراهم آوردن مواد لازم آن هم با قیمت‌های عادلانه و در اختیار قرار دادن آن‌ها به گروه‌های استارتاپی زمینه را برای تحقق ایده‌های نوآورانه آن‌ها بیش از پیش فراهم آورند.

انتهای پیام

captcha