ورود جهاددانشگاهی لرستان به بحث مشاغل خانگی/نگاه به فرهنگ کار تغییر کند
کد خبر: 3756931
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

ورود جهاددانشگاهی لرستان به بحث مشاغل خانگی/نگاه به فرهنگ کار تغییر کند

گروه اقتصاد ـ رئیس جهاددانشگاهی لرستان با بیان این‌که جهاد دانشگاهی می‌تواند به حوزه اشتغال در استان کمک کند براین اساس به مساله اشتغال خانگی ورود پیدا کردیم تا نگاه به فرهنگ کار را تغییر دهیم، اظهار کرد: متاسفانه نگاه ما به کار فقط پشت میزنشینی و کارمندی است و در بحث اشتغال نگاهی غیرمنطقی به سایر ابعاد داریم.

د

به گزارش ایکنا از لرستان، سید علی نادر دهقانی‎­الوار، رئیس جهاددانشگاهی لرستان امروز، 26 مهر در جلسه هماهنگی با شرکت هاروست و پشتیبان طرح الگوی نوین مشاغل خانگی در حوزه کشاورزی ارگانیک که در محل سالن جلسات جهاد دانشگاهی لرستان برگزار شد، اشتغال را یکی‌از مسائل کلان و مهم کشور عنوان کرد و با بیان این‌که همه ما از دانشگاهیان گرفته تا سایر رده‎­های جامعه با موضوع بیکاری مواجه‎­ایم، اظهار کرد: متاسفانه شاهد آمار بیکاری در جامعه هستیم درحالی‎که دارای قابلیت و پتانسیل‌های موثری در راستای ایجاد اشتغال هستیم.
وی اضافه کرد: سوالی‌که اینجا مطرح می­‎شود این است که چرا جامعه ما به تعبیر عمومی و معمول بیکار دارد؟ چرا با توجه به وجود این همه پتانسیل‎ها و قابلیت‎­ها در استان و کشور باید شاهد نرخ بالای بیکاری باشیم؟ جواب این است که ما در آموزش و توانمندسازی در این دو چالش بزرگ و مهم اطلاعات دقیقی از ظرفیت­‎های انسانی و محیطی را ثبت نکرده و با ابهامات متعددی یک فرآیندی را آغاز و معمولاً نتیجه مطلوب حاصل نمی‎­شود. ایجاد کسب و کار کوتاهی کردیم و در حوزه فرهنگ کار، فعالیت‌های اساسی و کاربردی صورت نگرفته است.
دهقانی‌الوار تصریح کرد: متاسفانه نگاه ما به کار فقط پشت میزنشینی و کارمندی است و در بحث اشتغال نگاهی غیرمنطقی به سایر ابعاد داریم.
عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی استان لرستان گفت: معتقدم که می­‎توان در لرستان با داشتن قابلیت­‎ها و توانمندی‎های متنوع کارهای بزرگی را انجام داد به‎شرطی که حداقل هشت ساعت کار مفید انجام داد.
وی اضافه کرد: متاسفانه تعریف‌مان از کار غلط است؛ فرهنگ کار درستی نداریم و مزایا‌های موجود را شناسایی نکردیم در حالی‎که ظرفیت‌های بسیار فوق‌العاده‎ای در استان وجود دارد که باید آن‌ها را شناسایی و از آن‌ها در راستای ایجاد اشتغال بهره برد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان لرستان افزود: جهاد دانشگاهی می‌تواند به حوزه اشتغال در استان کمک کند براین اساس به مساله اشتغال خانگی ورود پیدا کردیم تا نگاه به فرهنگ کار را تغییر دهیم، معتقدم می‌توانیم در راستای آموزش و ارتقای مشاغل خانگی یاری‌رسان باشیم و جهادی روی این مساله تمرکز و کار کنیم.
دهقانی‌الوار تصریح کرد: یادمان باشد نسبت به مملکت و لرستان مسئولیت داریم وباید کار انجام دهیم؛ اینکه تسهیلاتی گرفته می‌شود باید این مهم در جای خود هزینه شود و تبدیل به ایجاد تولید و محصولاتی شود نه اینکه در جای دیگر هزینه شود.
عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی استان لرستان یادآور شد: وظیفه داریم کار مفید انجام دهیم و متعهدانه و جهادی در راستای کاهش نرخ بیکاری تلاش کنیم و باید نحوه انجام صحیح کار را یاد بگیریم و چنان‌چه فرصتی فراهم شد باید با همه توان آن‎را عملیاتی کنیم.
دهقانی‌الوار تصریح کرد: در این مسیر قطعا با همه توان در خدمت متقاضیان هستیم و همه تجارب جهاد دانشگاهی در زمینه طراحی و اجرای فعالیت­‎های حوزه کشاورزی را در اختیار قرار می­‎دهیم.

انتهای پیام

captcha