انتقاد از نماینده مجلس مازندران بخاطر عدم حضور در جلسات شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3756978
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

انتقاد از نماینده مجلس مازندران بخاطر عدم حضور در جلسات شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی- دبیر شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی مازندران گفت: ولی اله نانوا کناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار که جرو مدعوین و عضو شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی استان است تاکنون یک جلسه هم در شورا حضور نیافته و وی که رابط ما و مجلس است، هیچ رابطه‌ای با قرآنیان برقرار نکرده است.

انتقاد از یک نماینده مجلس در شورای گسترش قرآن مازندران
به گزارش ایکنا از مازندران حجت الاسلام یوسف یوسف‌پور امروز 26 مهرماه در نشست شورای توسعه قرآن که در اداره تبلیغات ساری برگزار شد، ضمن تسلیت ایام  اسارت آل‌الله، گفت: در جلسه قبل مصوب شد نماینده ایکنا در استان و نیز دو عضو  قرآنی فعال به این شورا اضافه شود. 

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از اعضا گزارش‌های فعالیت‌های را ارائه نکردند، افزود: مسئولیت کارگروه پژوهشی را دانشگاه مازندران پیگیری نکرد و این مسئولیت به حوزه علمیه خواهران سپرده شد.

یوسف‌پور تصریح کرد: اعتبار شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی برای سال 96 است و قرار شد این اعتبار تا شش ماهه اول سال 97 به اتمام برسد اما به دلایل واگذاری دیر هنگام کارگروه تخصصی و پژوهشی به حوره علمیه خواهران تا بهمن ماه سال جاری این فرصت تمدید شد. 

وی افزود: قرار است امسال به عنوان چهلمین سال انقلاب اسلامی مراسم با شکوه بیشتری برگزار شود و با توجه به اینکه 13 آبان ماه  مناسبت‌های مهمی دارد و امسال دو مناسبت همچون؛ آغاز تحریم نفتی ایران و 13 آبان 97 بعنوان سیزده آبان چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی است از اهمیت ویژه برخوردار است.

یوسف‌پور اظهار کرد: دشمن سرودی علیه چهلمین سالگرد تولید کرده و می‌خواهد اهمیت این روز را در اذهان مردم مخدوش و در قابل دستاورهای نظام را سیاه نمایی کند.

برنامه‌های قرآنی استان در چهلمین سالگرد انقلاب پررنگ‌تر شود

انتقاد از یک نماینده مجلس در شورای گسترش قرآن مازندران

وی افزود: باید برنامه‌های قرآنی استان در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی پررنگ دیده شود تا این روز به عنوان روز عزت و سربلندی برای ملت ایران به یادماندهی باشد.

یوسف‌پور با اشاره به انتقاد مدیر عامل اتحادیه قرآنی استان از عدم منفعت موسسات قرآنی از بودجه شورای توسعه قرآن، گفت: باید به سمتی برویم که خود موسسات قرآنی مجری برنامه ها شوند.

وی با اشاره به نامه اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر ارائه گزارش فعالیت‌های قرآنی مازندران، افزود: باید از  مجلس شورای اسلامی پرسید چه کسی باید بازخورد بگیرد، شخص نانوا کناری که جرو مدعوین و عضو شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی استان است تا کنون یک جلسه در شورا حضور نیافته و  وی که رابط ما و مجلس است تا کنون هیچ رابطه‌ای با قرآنیان برقرار نکرده است.

دبیر شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی استان اظهار کرد: در پاسخ نامه مجلس که از طریق استانداری به ما ارجاع شد گزارش در سه عنوان عملکرد 96 برنامه 97 و اقدامات 97 را به استانداری ارسال کردیم.

وی افزود: خوشبختانه  نماینده ما در مجلس شورای اسلامی بعد از دو سال از خواب بیدار شده  و خواستار شد تا بازخوردی از فعالیت قرآنی استان مازندران دریافت کند.به گزارش ایکنا در این جلسه مقرر شد برنامه کارگروه پژوهش تا بهمن ماه امسال انجام شود.

یوسفی گفت: منتظر بودجه 97 هستیم اما هنوز این اعتبار به دستمان نرسید.

انتقاد از یک نماینده مجلس در شورای گسترش قرآن مازندران

در ادامه این نشست غفاری نماینده دانشگاه مازندران در این نشست از اینکه دانشگاه در پاسخ به اینکه دانشگاه مازندران درباره پذیرفتن کارگروه تخصصی و پژوهشی کم‌کاری کرده قانع نشد و مدرکی دال بر ارائه برنامه پژوهشی در اردیبهشت ماه امسال به اعضا نشان داد و افزود: دانشگاه مازندران با داشتن دانشکده علوم قرآن و حدیث فرصت خوبی برای اقدامات پژوهشی است و ما آمادگی فعالیت در این حوزه را داریم.

انتقاد مدیر عامل اتحادیه از نحوه تخصیص اعتبار شورا قرآنی

انتقاد از یک نماینده مجلس در شورای گسترش قرآن مازندران

در ادامه عباس جانباز مدیر عامل اتحادیه قرآنی از استفاده ابزاری و عدم منفعت موسسات قرآنی از اعتبارات شورای گسترش انتقاد کرد و خواستار توجه بیشتر به موسسات قرآنی شد.

در ادامه مظفری نماینده آموزش و پرورش در این نشست با اشاره به برنامه‌های امسال شورا گفت: برای کل مدارس استان شیوه‌نامه حفظ 30 جزء 30 قرآن به مدارس ابلاغ شد و قرار است حافظان را به حفظ جزء‌های دیگر نیز سوق داده شوند.

وی افزود: قرار شد در صورت نهایی شدن، تصاویر دانش آموزان حفظ جزء 30 در مدارس نصب شود.

مظفری برگزار دوره آموزشی عمومی قرآن برای همکاران، توانمند سازی مربیان و معلمان قرآنی دوره ابتدایی، اجرای طرح حافظان وحی، کاروان قرانی نور  در مناطق محروم و برگزاری نشست علمی و قرآنی در شهرستانها و مناطق غرب استان را از جمله برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش مازندران عنوان کرد.

وی افزود: مقرر شد یکی از زنگ‌های قرآنی در نماز خانه به عنوان انس با قرآن تلاوت قرآن یا صوت برگزار شود.

انتهای پیام

captcha