دولت برای کاهش مشکلات معیشتی مردم جهادی عمل کند
کد خبر: 3757090
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

دولت برای کاهش مشکلات معیشتی مردم جهادی عمل کند

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در این شرایط اقتصادی مدتی است وزارتخانه‌های اقتصادی کشور بلاتکلیف است، اظهار کرد: انتظار مردم از دولت این است که تکلیف وزارتخانه‌های اقتصادی را با انتصاب افراد دلسوز، کارآمد و مورد وثاق نظام، مشخص کنند تا با کاری جهادی مشکلات معیشتی آنها کاهش یابد.

دولت برای کاهش مشکلات معیشتی مردم جهادی عمل کند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 27 مهرماه در  خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز، در مصلی اعظم امام خمینی(ره) با بیان اینکه جنگ نرم اقتصادی دشمن با تمام قوا علیه ملت ایران در جریان است، گفت: وزارت خرانه‌داری آمریکا در کنار دیگر وزارتخانه‌های دفاعی و جنگی این کشور ساختار جدیدی را برای مقابله با ملت ایران طراحی کرده و با مدیریت فردی کار کشته آن را اجرایی می‌کنند.

وی افزود: با تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مقابله این ساختار جنگی شورای عالی هماهنگی سه قوه تشکیل شده است تا در این شرایط جنگی که نیازمند لوازم و مقتضیات خاص است، ساز و کارهای اصولی برای رفع مشکلات معیشتی به کار گرفته شود.

آل‌هاشم با بیان اینکه در این شرایط جنگی مدتی است وزاتخانه‌های اقتصادی کشور بلاتکلیف است، تصریح کرد: انتظار مردم ایران از دولت این است که تکلیف وزارتخانههای اقتصادی را با انتصاب افراد دلسوز، کارآمد و مورد وثاق نظام، مشخص کنند تا با کاری جهادی مشکلات معیشتی مردم کاهش یابد.

خطیب جمعه جمعه تبریز در ادامه با اشاره با التهابات اقتصادی کشور و راههای برون رفت از آن گفت: همه مسئولان به ویژه مسئولان اقتصادی از مشکلات اقتصادی و فشارهای معیشتی که به مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر وارد می‌شود اطلاع دارند و با آنها ابراز همدردی هم می‌کنند اما همان طوریکه رهبر معظم انقلاب اسلامی هم فرموده‌اند این مشکلات نیازمند تصمیم‌های قاطع از سوی مسئولان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: معظم له معتقد هستند بن‌بست و مشکل غیرقابل حل در کشور وجود ندارد و حل مشکلات مردم و تامین مایحتاج ضروری آنها نیازمند کاری جهادی است.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: برخی از مشکلات ما ریشه در تحریم های ظالمانه آمریکا دارد اما برخی ها از آنها ریشه داخلی دارد که برای گره‌گشایی از زندگی مردم و ناامیدی دشمنان با تصمیم‌های قاطع از سوی مسئولان ذی ربط اتخاذ شود.

وی در ادامه قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این یک موضوع مهمی از دید مجامع بین‌المللی بوده است به طوریکه قتل این روزنانه‌نگار به دستور حکام آل سعود پرده از چهره واقعی این خاندان در رویکرد تروریستی و تربیت تروریست‌های بزرگ مانند داعش برداشت و به دنیا ثابت شد عامل چند ساله این اتفافات در منطقه چه کسی است.

آل‌هاشم ادامه داد: شاید حادثه قتل خاشقچی در ظاهر کوچک بوده ولی فجیع است و پرده از چهره واقعی مدعیان مبارزه با تروریست و حقوق بشر را نشان داد و بیان کرد که فرهنگ آمریکا تروریستی بودن یا نبودن را بسته به تامین منابع خودش می‌داند.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه آل‌سعود بعد از قتل خاشقچی او را تکه تکه کرده‌اند، گفت: اگر این روزنامه‌نگار فعال رسانه‌ای نبود و در روزنامه واشینگتن‌پست ستون نوشتاری نداشت و یا اگر به اخوان مسلمین مرتبط نبود الان مانند هزاران مخالف سعودی در زندان‌های مخوف زیر شکنجه بوده و یا مانند هزاران فرد دیگر در بیابان‌های سوریه، پاکستان، افغانستان، یمن به دستور مستقیم رژیم آل‌سعود کشته می‌شد و کسی دم نم‌زد.

وی با اشاره به دیدار اخیر نخبگان با رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: باید مسئولیت‌های نخبگان در قبال مردم حفظ شود و نخبگان باید از این مسئولیت خود غافل نشوند.

امام جمعه تبریز با تاکید به اینکه نخبگان نباید در فضای تخصصی غرق شوند، توضیح داد: باید نخبگان و در کنار تخصص به تعهد و سایر امکانات در اختیارشان توجه کنند.

وی اذعان کرد: باید ارزش نخبگی بالا رود و این امر با افزایش علم، تخصص و زیر پرچم عدالت‌خواهی و استقلال و هویت ملی میسر می‌شود.

آل‌هاشم با بیان اینکه نخبگان باید احساس مسئولیت ویژه به جنگ تحمیلی اقتصادی داشته باشند، افزود: از جمله مهم‌ترین کار دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران این است که افکار عمومی جهان را به صورت غلط به تصویر بکشند از این‌رو نخبگان باید برنامه مقابله داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، در خطبه‌های اول نماز جمعه تبریز در ادامه سلسله مباحث خانواده و اهمیت تربیت اولاد و همچنین ویژگی پدران موثر در خانواده گفت: صحبت صمیمی و گفت وگو درباره علایق، سلایق، احساسات و تمایلات فرزندان از ویژگی‌های پدران موثر در خانواده است.

وی با بیان اینکه صحبت صمیمی با اولاد موانع رشد آنها را از بین می‌برد افزود: در کنار مسائل تربیتی پدران باید به صورت جامع در جریان امور تحصیلی و آموزشی فرزندان خود قرار گیرند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه احترام به همدیگر در بین اعضای خانواده از آموزه‌های دینی ماست گفت: پدران باید با تکریم اعضای خانواده خصوصا اولاد، شریک همه امورات فرزندان خود باشد.

آل هاشم انتخاب نام نیک به فرزندان، تربیت صحیح و فراهم کردن زمینه ازدواج فرزندان را از عمده وظایف پدران در خانواده عنوان کرد.

انتهای پیام

captcha