ضرورت دشمن‌شناسی برای رسیدن به حیات طیبه
کد خبر: 3757093
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه تأکید کرد:

ضرورت دشمن‌شناسی برای رسیدن به حیات طیبه

گروه سیاست و اقتصاد - مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه دشمنان با جنگ‌شناختی به دنبال تزریق دائمی باورهای غلط به ملت ایران هستند، گفت: بصیرت و معرفت دو ابزار برای رسیدن به حیات طیبه است که لازمه کسب این دو مقوله، دشمن‌شناسی است.

ضرورت دشمن شناسی برای رسیدن به حیات طیبهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حمیدرضا مقدم‌فر دیروز، 26 مهرماه در مراسم اختتامیه دومین دوره آموزشی تشکیلاتی با عنوان حیات طیبه در دارالقرآن حرم مطهر رضوی گفت: هر انسانی به طور فطری به دنبال پیشرفت و علاقه مند به حرکت به سمت جلو است اما نوع پیشرفت در نگاه هر انسانی متفاوت است.

وی افزود: برخی از افراد خود را به پیشرفت مادی محدود می‌کنند اما باید گفت آنچه انسان را ممتاز می‌کند، پیشرفت در بعد روحانی است که به حیات طیبه ختم می‌شود.

مقدم‌فر ادامه داد: روح بیمار، روحی است که با گناه آلوده شده و در معنویت پیشرفتی نخواهد داشت اما روحی که بیدار باشد، به دنبال حیات طیبا و پاک است.

مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه اظهار کرد: البته پیشرفت مادی هم خوب است اما از پیشرفت مادی باید به عنوان یک ابزار برای پیشرفت معنوی استفاده کرد.

وی ادامه داد: برای اینکه به پیشرفت معنوی و حیات طیبه دست پیدا کنیم و نصرت ائمه(ع) را جذب کنیم، باید مسیری بدون انحراف را  انتخاب کنیم که چشم انداز آن خدا باشد.

مقدم‌فر با اشاره به اینکه اساس خلقت انسان بندگی کردن است، بیان کرد: معرفت و بصیرت دو وسیله ای است که انسان را به حیات طیبه می‌رساند و برای کسب این دو شاخصه باید تکالیف الهی را بشناسیم و بدون توقف در مسیر الهی حرکت کنیم.

مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه ادامه داد: اگر بصیرت و معرفت نداشتیم، آنگاه هر چقدر هم عابد باشیم، می‌شویم یکی مثل خواجه ربیع که با توجه به اسناد تاریخی از عابدترین مردم زمان خویش بود که بصیرت نداشت و دشمن را نمی ‌شناخت.

وی افزود: دشمن‌شناسی و زمان‌شناسی دو ابزار برای بصیرت افزایی است و امروز آدم با بصیرت کسی است که دشمنان انقلاب اسلامی را بشناسد.

مقدم‌فر بیان کرد: در جنگ 8 ساله دشمن ما مشخص بود اما امروز ما درگیر سه جنگ اعم از جنگ اقتصادی، جنگ روانی و جنگ میدانی هستیم که در این بین جنگ روانی از همه مهم تر است. 

وی گفت: دشمن جنگ روانی را به راه انداخته تا شکست هایش را پنهان کند و پیروزی ملت را شکست جلوه دهد در حالی که ما طی 40 سال در تحریم بودیم و در جنگ اقتصادی پیروز میدانیم.

مقدم‌فر اظهار کرد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری تمام انحرافات دولت اسلامی از ابتدای تاریخ اسلام ناشی از عدم قدرت تحلیل مردم بوده است. همه دشمنان مقام معظم رهبری را هدف قرار داده اند چراکه خیمه نظام با ولایت فقیه استوار شده است.

وی گفت: امروز جنگ روانی به جنگ شناختی تبدیل شده است. این یعنی دشمن به جای شایعه پراکنی که آثارش موقت است، به دنبال تزریق دائمی باورهای غلط به ملت ماست که امید است با وجود برکت امام هشتم و عنایات ائمه اطهار(ع) در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری به پیروزی دست یابیم. 

انتهای پیام

captcha