حضور 30 قاری، 140 هنرمند نمایش‌های آئینی و 3000 مبلغ در اربعین
کد خبر: 3757399
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
غضنفری عنوان کرد:

حضور 30 قاری، 140 هنرمند نمایش‌های آئینی و 3000 مبلغ در اربعین

گروه جامعه ــ دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از آغاز اعزام سه هزار مبلغ به مراسم اربعین حسینی خبر داد و گفت: هنرمندان نمایش‌های آئینی در موکب‌های عراقی مستقر می‌شوند.

سعید غضنفری، دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به اینکه بیشتر موکب‌های ایرانی در عراق مستقر شده‌اند، گفت: در روزهای اول اعزام موکب‌ها تأخیری در خروج لوازم موکب‌ها ایجاد و شرایط را سخت کرد که با رفع این مشکل و با عبور کامیون‌‌ها از مرز و استقرار موکب‌ها در حال حاضر موکب‌های ایرانی در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه شب جمعه گذشته اولین برنامه فرهنگی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین که شامل برگزاری اولین دعای کمیل و صبح جمعه اولین دعای ندبه بود، برگزارشد گفت: گروه قاریان، گروه تواشیح و ابتهال‌خوان‌های این کمیته نیز از فردا عازم پیاده‌روی اربعین می‌شوند و در مسیر به برگزاری مراسم اقدام می‌کنند.

غضنفری از آغاز اعزام گروه‌های مختلف مبلغان، روایت‌گران، کار با کودک و نوجوان و گروه جامعه‌المصطفی که حدود سه هزار نفر مبلغ هستند نیز خبر داد و گفت: این مبلغان پس از ثبت‌نام و صحت‌سنجی مدارک، آموزش دیده‌‌اند و از امروز اعزام آنها آغاز می‌شود.

140 هنرمند نمایش‌های آئینی را در مسیر اربعین اجرا می‌کنند

وی نکته قابل فعالیت‌ فرهنگی اربعین سال جاری را فعالیت گروه‌های نمایش آئینی اعلام و اظهار کرد: بیش از 140 هنرمند در قالب گروه‌های شش نفره به عراق اعزام و برنامه‌های هشت یا 15 دقیقه‌ای نمایش‌های آئینی، تعذیه و تئاترهای خیابانی را اجرا می‌کنند.

دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از استقبال زائران پیاده‌روی اربعین به ویژه مردم عراق از نمایش‌های آئینی خبر داد و گفت: مردم عراق سال‌ گذشته از برنامه‌های هنری استقبال زیادی کرده و خواهان حضور گروه‌های نمایشی در موکب‌های عراقی بودند که امسال این مهم فراهم و موکب‌داران عراقی اربعین این گروه‌ها را در موکب‌های خود جای داده‌اند و برنامه‌های این گروه‌ها نیز به زبان عربی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های معاند شیعه و مطرح کردن اختلاف بین قرآن و عترت، گفت: بخش عمده فعالیت‌های امسال کمیته فرهنگی فعالیت‌های قرآنی است و بیش از 30 قاری بین‌المللی در مراسم اربعین قرئت خواهند داشت.

غضنفری در پاسخ به این سؤال که آیا لازم است کتاب یا محصول فرهنگی خاصی را زائران همراه داشته باشند، گفت: زائر فقط باید از جهت معرفتی خود را آماده کند تا دستاوردش از این سفر بیشتر شود. البته دو هزار جلد قرآن از مؤسسات مختلف به کمیته فرهنگی ارسال شده که به موکب‌داران عراقی هدیه می‌شود

انتهای پیام

captcha