بضاعت ما در مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن و سلامت اندک است/ مسیری که اشتباه طی شد
کد خبر: 3757450
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲
فراهانی:

بضاعت ما در مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن و سلامت اندک است/ مسیری که اشتباه طی شد

گروه سلامت ــ معاون فرهنگی ــ دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به ضعف موجود در مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن و سلامت بر اهمیت کارگاه‌های قرآن و سلامت با هدف تئوریزه کردن این موضوع تأکید کرد.

بضاعت ما در مطالعات میان رشته‌ای قرآن و سلامت اندک است/ نیاز به نظریه پردازی در این حوزه وجود داردمحمدرضا داوود‌آبادی فراهانی، معاون فرهنگی- دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به برگزاری کارگاه‌های قرآن و سلامت، که اخیراً از سوی وزارت بهداشت آغاز شده است، اظهار کرد: حوزه قرآن و سلامت یک حوزه بکر بوده و نیاز است که به صورت توانمند وارد این حوزه شده و کار‌ها و پژوهش‌های بیشتری در این حوزه انجام شود.

وی بیان کرد: هنگامی که در وزارت بهداشت کار خود را به عنوان معاونت فرهنگی دانشجویی آغاز کردم به این نتیجه رسیدم که علی‌رغم یکسری از مطالعات انجام شده در گذشته، بضاعت اندکی در حوزه میان‌رشته‌ای وجود دارد و کار‌های نسبتاً ضعیفی انجام شده است.

فراهانی ادامه داد: از همان زمان کار را تقریباً متوقف کردیم و پس از بررسی‌های انجام شده در این دو سال فهمیدیم که مسیر را اشتباه طی کرده‌ایم و در تعاریف و مبادی دچار مشکل هستیم. بر همین اساس نیاز به طرح جدید و بازتعریف در زیرساخت‌ها وجود داشت.

وی تصریح کرد: نیاز داریم موضوع قرآن و سلامت را تئوریزه و مبانی آن را تعریف کنیم. به همین دلیل باید دانشجویان و اساتید دانشگاه را با این موضوع روبه‌رو کرد. به همین منظور در کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن در نظام سلامت این کارگاه‌ها را آغاز کردیم و امسال برای نخستین بار در حاشیه جشنواره قرآنی وزارت بهداشت چند کارگاه را برگزار کردیم.

معاون وزیر بهداشت با مهم ارزیابی کردن کارگاه‌های قرآن و سلامت گفت: برای پیشبرد این موضوع در جامعه پزشکی باید مسئله را تعریف کنیم و از اساتید و دانشجویان علاقه‌مند بخواهیم تا به این حوزه وارد شوند.

وی یادآور شد: ورود مستقیم وزارت بهداشت به حوزه مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن و سلامت و برپایی کارگاه‌های مرتبط با این حوزه با حضور دانشجویان و اساتید علاوه بر طرح بحث و ایجاد دانش، موجب ایجاد انگیزه و علاقه در دیگران می‌شود.
انتهای پیام
captcha