مسابقات قرآن روسیه به روایت داور اندونزیایی
کد خبر: 3757707
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸

مسابقات قرآن روسیه به روایت داور اندونزیایی

گروه بین‌الملل ـ سید عقیل حسین منور، داور اندونزیایی گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن مسکو هم‌تراز رقابت‌های بین‌المللی قرآن در سطح جهان است و این رویداد قرآنی تسامح اسلام و وحدت جامعه روسیه را به تصویر می‌کشد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الاهرام مصر؛ سید عقیل حسین منور، وزیر سابق امور دینی اندونزی و استاد شریعت اسلامی دانشگاه دولتی «شریف هدایت الله» جاکارتا، در حاشیه نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن موسکو در گفت‌وگو با این رسانه خبری گفت: بدون شک برگزاری مسابقات قرآن در هر جایی از جهان دارای تأثیری قوی و قابل توجه است و به ترویج و گسترش قرآن و فرهنگ قرآنی و دین اسلام و آموزه‌های آن کمک می‌کند.
 
وی افزود: شورای مفتیان روسیه در برگزاری این مسابقات بسیار موفق عمل کرده است، به‌ طوری که این مسابقات نه تنها هم‌تراز رقابت‌های بین‌المللی قرآن در سطح جهان است، بلکه عرصه‌ای برای نمایش تسامح اسلام و اتحاد در جامعه روسیه است.
 
سید عقیل منور همچنین گفت: در قرآن آیه‌ای وجود ندارد که دعوت‌کننده به نفرت و خشونت باشد، چرا که اسلام دین صلح، امنیت و برادری است و اصول و مبانی  آن به همزیستی با دیگران تشویق می‌کند.
 
این داور اندونزیایی در ادامه بر ضرورت برگزاری هر چه بیشتر مسابقات قرآن تأکید و اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآن نوعی خدمت به اسلام است و چهره مخدوش و تحریف‌شده از اسلام را که برخی از رسانه‌ها ارائه می‌دهند، از بین می‌برد.
 
وزیر سابق امور دینی اندونزی در بخش دیگری از این گفت‌‌وگو تقویت روابط بین اندونزی و عرب‌ها به‌ ویژه الازهر را که ریشه‌ای تاریخی دارد، خواستار شد و گفت: درهای مرکز اسلامی الازهر همیشه به روی دانشجویان ما برای تحصیل شریعت اسلامی و زبان عربی باز است و این مرکز دوره‌هایی را برای خطیبان و معلمان مسلمان برگزار می‌کند.
 
سید عقیل حسین منور در پایان از جوانان مسلمان خواست به حفظ و یادگیری قرآن مبادرت ورزند و از آن موعظه و پند بگیرند.
 
گفتنی است، نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن موسکو با عنوان «زائد الخیر»، از صبح روز پنجشنبه، 26 مهرماه در سالن همایش‌های مسجد جامع موسکو آغاز شده است و عصر امروز(29 مهرماه) به کار خود پایان می‌دهد.«ابوذر کرمی»، حافظ کل قرآن، نماینده کشورمان در این دوره از رقابت‌ها است.
مسابقات بین‌المللی قرآن موسکو از دیدگاه داور اندونزیایی
 
مسابقات بین‌المللی قرآن موسکو از دیدگاه داور اندونزیایی
 
  انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha