وضعیت مرز مهران عادی است/ موکب‌های ایلام آسیب جدی دیده‌اند
کد خبر: 3757808
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴

وضعیت مرز مهران عادی است/ موکب‌های ایلام آسیب جدی دیده‌اند

گروه جامعه ــ دبیر ستاد مرکزی اربعین از عادی شدن وضعیت تردد زائران در مرز مهران خبر داد و گفت: 20 نفر مصدوم شده و سرپایی درمان شدند و موکب‌های استان ایلام نیز به شدت آسیب دیده‌اند.

شهریار حیدری، دبیر ستاد مرکزی اربعین، در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ درباره وضعیت کنونی مرز مهران، که روز گذشته به دلیل طوفان و بارش شدید باران خروج زائران اربعین از آن دچار مشکل شده بود، گفت: در حال حاضر شرایط عادی است.

وی ادامه داد: طوفان شب گذشته حدود چهار ساعت مرز را تحت تأثیر قرار داد و موجب قطع تردد و رفت و آمد شد اما از ساعت یک بامداد تاکنون مرز به حالت عادی برگشت و رفت و آمد در آن جریان دارد.

حیدری از وارد آمدن خسارت‌‌های زیاد به موکب‌های منطقه مهران خبر داد و گفت: یکی از مردم شهر مهران که کنار دیوار ایستاده بود به دلیل فروریختن دیوار فوت کرده است. 20 نفر نیز مصدوم شده بودند که سرپایی درمان شدند. طی امروز نیز بارندگی ادامه دارد اما طوفان قطع شده است و به طور کلی شرایط اعزام زائران از همه مرزهای کشور حالت عادی دارد و درجریان است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه‌ای برای ساخت موکب‌های ساختمانی برای جلوگیری از اتفاقاتی که امسال با آن مواجه شدیم دارید؟ گفت: طرح جامعی برای مرزهای چزابه، مهران و شلمچه داریم و از استان‌های که این مرزها در آن‌ها قرار دارند خواسته‌ایم که این طرح جامع را اجرا کنند. این طرح هم‌اکنون هم در حال اجراست اما اتمام آن زمان‌بر است.

حیدری تصریح کرد: در سال آینده قطعاً وضعیت موکب‌ها از این حالت خارج می‌شود و این مشکلات وجود نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: تاکنون یک میلیون و 600 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام و یک میلیون و 450 هزار نفر نیز روادید دریافت کرده‌اند؛ طی 24 ساعت گذشته نیز 140 هزار نفر از مرز مهران، شلمچه و چزابه رفت و آمد کرده‌اند.

همچنین، به دلیل بروز طوفان در استان ایلام حسین ذوالفقاری، رئیس ستاد اربعین، شب گذشته از زوار اربعین خواشته بود که فعلاً به سمت مرز مهران نروند و از مرزهای جنوبی‌تر استفاده کنند.

انتهای پیام

captcha