آموزش قرآن و تبلیغ دین در رادیو صدای آفریقا
کد خبر: 3757866
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱

آموزش قرآن و تبلیغ دین در رادیو صدای آفریقا

گروه بین‌الملل ـ مدیر رادیو صدای آفریقا در اوگاندا در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در کامپالا آموزش قرآن کریم، تبلیغ دین اسلام و ارائه مباحث دینی از مهمترین فعالیت‌های دینی این رادیو برشمرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کامپالا ضمن حضور در رادیو صدای آفریقا موج اف ام 92.3 وابسته به اتحادیه مسلمانان شرق، مرکز و جنوب آفریقا با هارون کاسانگاکی، مدیر و کارمندان رادیو صدای آفریقا دیدار و در خصوص همکاری‌های دو جانبه گفت‌وگو و راه‌های تقریب بین مذاهب اسلامی و وحدت مسلمانان را بررسی کرد.

هارون کاسانگاکی با اشاره به اهم فعالیت‌های این رادیو گفت: آموزش قرآن کریم، تبلیغ دین اسلام و ارائه مباحث دینی به مناسبت های مختلف توسط روحانیون بومی از جمله مهمترین فعالیت‌های دینی این رادیو است.

قزلسفلی، رایزن فرهنگی کشورمان نیز در سخنانی، با اشاره به وحدت امت اسلامی گفت: طی چهار دهه گذشته، امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای(مدظله العالی) وحدت امت اسلامی را که از راهبردهای بنیادین اقتدار امت اسلامی است، مورد تأکید قرار داده‌اند و برای تحقق آن تلاش‌های فراوانی انجام گرفته است.

وی افزود: مقصود از وحدت اسلامی این است که پیروان مذاهب اسلامی با حفظ اعتقادات خود بر محور مشترکات دینی در برابر خطراتی که اصل اسلام و جامعه مسلمانان را تهدید می‌کند، همبستگی و همدلی داشته و از اختلاف‌های مذهبی، سیاسی، نژادی، زبانی و ... که موجب سستی امت اسلامی می‌شود، دوری کنند.

آموزش قرآن و تبلیغ دین در رادیو صدای آفریقا

قزلسفلی به شیوه و راهکارهای نرم استقرار وحدت بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: برداشت دقیق و حقیقی از اسلام ناب، پیروی از رهبری صالح و جامع الشرایط، داشتن بصیرت، ارتقای سطح شناخت و معرفت مسلمانان، دشمن شناسی، ایثار، سعه صدر، گفتمان علمی، شناخت عوامل اختلاف، حضور فعال و چشمگیر پیروان دو مذهب در مراسم یکدیگر، رفع زمینه‌های اختلاف، تقویت دیدگاه‌های تقریبی، عمل به اعتقادات دینی و  رعایت تقوی و اخلاق اسلامی وحدت آفرین بوده و توطئه‌های دشمنان اسلام که با شیوه‌های مختلف، وحدت امت اسلامی را خدشه‌دار می‌کنند، خنثی خواهد کرد.

وی افزود: تحقق وحدت اسلامی، عزت و سربلندی مسلمانان را بدنبال داشته و بازگشت به قرآن، تاسی به سیره نبوی، بزرگداشت شعائر دینی از جمله راهکارهای تحکیم و تقویت وحدت اسلامی بین مسلمانان است.

قزلسفلی در بخشی از برنامه زنده رادیویی با بیان اینکه ضروری‌ترین مسأله برای مسلمانان، حفظ وحدت و انسجام اسلامی است، گفت: هر حركت اختلاف‌انگیز از سوی هر کسی یا گروهی طبق دلائل عقلی و نقلی، مخالف تعالیم، فرهنگ و معارف قرآن و اسلام ناب است.

انتهای پیام

captcha