دبیر جشنواره بین‌المللی قرآنی مناطق آزاد معرفی شد
کد خبر: 3757920
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶

دبیر جشنواره بین‌المللی قرآنی مناطق آزاد معرفی شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ طی حکمی از سوی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، محمدرضا پورمعین به عنوان دبیر دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فرهنگی، هنری و قرآنی این مناطق منصوب شد.

به گزارش ایکنا؛ طی حکمی از سوی محمدرضا رستمی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی محمدرضا پورمعین به عنوان دبیر دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فرهنگی، هنری و قرآنی مناطق آزاد منصوب شد.
در بخشی از این حکم آمده است؛ به‌منظور تبیین و ترویج مبانی ارزش‌های ایرانی ـ اسلامی، معارف قرآنی و فضایل اخلاقی و ارائه آن در قالب‌های فرهنگی و آثار هنری و ارتباط سازنده در حوزه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری با کشورهای منطقه و سایر کشورها و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی، توسعه منابع فرهنگی، گسترش بهره‌مندی از سینما، تلویزیون، رسانه‌های صوتی ـ تصویری، فضاهای مجازی، هنرهای دیجیتال و رسانه‌های نوین تأثیرگذار... شما را به عنوان دبیر دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فرهنگی، هنری و قرآنی مناطق آزاد منصوب ‌می‌کنم.
در این حکم همچنین به برخی از اهداف این جشنواره ازجمله؛ ثبت معنوی آثار و محصولات دبیرخانه، ایجاد رقابت سالم معنوی بین کارآفرینان و بهره‌برداران داخلی و خارجی، ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای «بصائر» با حمایت از تولیدات داخلی و رونق اقتصادی، توسعه فرهنگی ـ قرآنی و دین‌باوری در جوامع هدف، برپایی دوره‌ای جشنواره‌های بین‌المللی قرآنی بین اعضا و تثبیت شعارهای وحدت‌بخش بین جامعه هدف «محمد، پیامبر صلح و دوستی»، «قرآن، کتاب وحدت»، «اسلام، دین برتر برای بشریت» اشاره شده است.
انتهای پیام

captcha