برنامه‌ریزی برای توسعه بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات ضروری است
کد خبر: 3757999
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
جهانگیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی:

برنامه‌ریزی برای توسعه بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات ضروری است

گروه اقتصاد ــ معاون اول رئیس‌‌جمهور، در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به بخش IT و ICT در اقتصاد جهانی و توسعه كشورها، گفت: اين حوزه‌ها از بخش‌های پيشران و موتور محرک اقتصاد ايران در آينده است كه بايد براي آن برنامه‌ريزی مطلوب و مناسب انجام شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، شصتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی صبح امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

جهانگيري در این جلسه بر تفاهم ملي در همه سطوح به منظور فراهم كردن بسترهای توسعه در بخش فناوري اطلاعات و ارتباطات تأكيد كرد و افزود: همه دستگاه‌ها بايد با هماهنگي شرايط لازم را براي دستيابی به هدف يک و نيم درصد از توليد ناخالص ملي كه در برنامه ششم توسعه تعيين شده است فراهم آورند.
وي با اشاره به گزارش اخير معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور در دولت درباره حضور شركت‌های مرتبط با فناوري ارتباطات و اطلاعات در صدر بنگاه‌های بزرگ جهان، گفت: توسعه اين بخش در كشور علاوه بر درآمدزايي، مي‌تواند به بهبود برنامه‌هايي نظير دولت الكترونيک، تقويت شركت‌های دانش‌بنيان و توسعه بخش خصوصي در فضای كسب و كار منجر شود و اين بخش از بخش‌های اقتصادی و آينده‌دار كشور است.
معاون اول رئيس‌جمهور بر استفاده از ظرفيت‌هاي فاينانس و تعامل با صندوق توسعه ملي براي دريافت منابع مورد نياز توسعه اين بخش تأكيد كرد و افزود: وزارتخانه‌هاي ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادي و دارايي و سازمان برنامه و بودجه به منظور تدوين راهكارهاي مورد نياز جهت سرمايه‌گذاري در حوزه زيرساختي با تكيه بر منابع درآمدي شركت‌هاي وابسته هماهنگي لازم را انجام دهند.
همچنين رئيس ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات خواست تا گزارشي از آثار تحريم‌ها در اين حوزه و راهكارهاي پيشنهادي براي ارائه در جلسه سران قوا ارائه كند.
در اين جلسه كه وزراي ارتباطات و فناوري اطلاعات، نيرو، جهاد كشاورزي و كشور و معاونان رئيس‌جمهور در سازمان برنامه و بودجه، امور اداری و استخدامي كشور، ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، امور زنان و علمي و فناوري حضور داشتند جهرمي گزارشي از دستاوردها، نيازها و آينده بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات و راهكارهاي مقابله با تحريم و نيز مسائلي كه در نتيجه تلاطم بازار ارز، كه اين بخش با آن روبه‌روست، ارائه كرد.
همچنين در اين جلسه پيگيري تفاهم وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با سازمان صدا و سيما درباره باندهاي 700- 800 فركانسي مورد تأكيد قرار گرفت. بررسي مشكلات دريافت وام اپراتورها از صندوق توسعه ملي، فراهم كردن حداكثر سرمايه‌گذاري در زيرساخت‌ها با توجه به درآمدزایی آن، اعمال سياست‌هاي حمايتي دولت از زيرساخت‌ها و شناسايي مسائل مربوط به تحريم‌ها به ويژه قسمت‌های آسيب‌پذير اين بخش و راهكارهاي مقابله با تحريم‌ها از ديگر مصوبات جلسه امروز بود.

انتهای پیام

captcha