اربعین‌هراسی غرب در تقابل با جهانی‌شدن گفتمان اسلامی آزادی و عدالت
کد خبر: 3759732
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
یادداشت روز/

اربعین‌هراسی غرب در تقابل با جهانی‌شدن گفتمان اسلامی آزادی و عدالت

گروه سیاسی ــ هراس غرب و جبهه سلطه از اربعین هراس از تغییر ارزش‌ها در سطح جهانی است؛ هراس از حاکم شدن روح آزادیخواهی و عدالت‌طلبی از جنس اسلامی و عاشورایی، هراس از جایگزین‌شدن آزادی و عدالت برخاسته از گفتمان اسلامی به جای گفتمان غربی و در نهایت هراس از رشد سالیانه حضور جوانان غربی در مراسم راهپیمایی اربعین و تبدیل آنان به سفیران پیام امام حسین(ع) در غرب.

چند سالی است راهپیمایی روز اربعین با استقبال بی‌نظیر عاشقان خاندان نبوت و امامت برگزار می‌شود و شاهد خیل مشتاقان از کشورها و فرهنگ‌های مختلف با زبان‌ها و ملیت‌های گوناگون هستیم. با وجود اینکه این راهپیمایی دارای طرح و برنامه از پیش تعیین شده نیست و به صورت مکاملا مردمی برگزار می‌شود، اماخواه یا ناخواه به‌عنوان یک امر سیاسی مورد تفسیر و تحلیل قرار خواهد گرفت و هرچقدر ابعاد این امر قوی‌تر و غنی‌تر شود دشمنی‌ها و کینه توزی‌ها نیز شدیدتر خواهد شد.

اربعین می‌تواند عامل اتحاد بین ملت‌های جهان اسلام از شیعه و سنی باشد. در واقع گرد آمدن مردم حول مکتب حسینی و حماسه عظیم عاشورا این اتحاد همیشگی و ناگسستنی خواهد شد. امام حسین(ع) متعلق به هیچ نژاد، فرهنگ و قومی نیست. حسین بی علی (ع) و پیام الهی و بشری او نزدیک به 14 قرن تمامی مرزهای جغرافیایی، نژادی، قومیتی، فرهنگی و سیاسی را در نوردیده و اثبات این مدعا خیل عظیم راهپیمایان روز اربعین در کشورهای مختلف و همچنین اظهارنظرهای گوناگون اندیشمندان و صاحب نظران جهانی در حوزهای مختلف هستند. امام حسین (ع) حتی توانسته مرزهای عقیدتی و مذهبی را نیز درنوردد و بسیاری از صاحب نظران و مردم با عقاید مذهبی غیر اسلامی را نیز با خود همراه کند.

هراس شکل گرفته از مراسم اربعین نیز ریشه در همین قدرت بسیج آرمان‌های والای حسین بی علی (ع) دارد. مردم شیعه و سنی از کشورهای مختلف در کنار غیر مسلمانان راهی را برای اتحاد در مقابل جبهه زر، زور و تزویر پیدا کرده‌اند، که برای صاحبان و حاکمان زر و زور و تزویر شکستن چنین پیوند و وحدتی بسیار سخت خواهد بود. مردمی که غالبا با کمترین داشته‌ها و امکانات مالی اولویت خود را حضور پررنگ در مراسم امام حسین(ع) قرار می‌دهند با چه زری می خواهند وسوسه شوند؟ چگونه می‌توان بسیاری از ثروتمندان را که عشق و ارادت به امام حسین(ع) و مکتب او دارند و در راه ترویج ارزش‌های عاشورایی فکر هیچ سود و ضرری را نمی‌نمایند و پایبند به هیچ قوانین اقتصادی نیستند به چند سکه و زر از راه به در کرد؟

آری هراس شکل گرفته از راهپیمایی اربعین یک هراس سیاسی است و ترس از عمیق‌تر شدن اتحاد مردم شیعه و سنی که می‌رود به الگویی برای اتحاد تمامی ملت‌های مسلمان تبدیل شود و آزادگان جهان از سایر ادیان را نیز به پیوستن به این جبهه دعوت کند.

هراس از اربعین هراس از تغییر ارزش‌ها در سطح جهانی است؛ هراس از حاکم شدن روح آزادیخواهی و عدالت‌طلبی از جنس اسلامی و عاشورایی. هراس از جایگزین شدن آزادی و عدالت برخاسته از گفتمان اسلامی به جای گفتمان غربی و در نهایت هراس از رشد سالیانه حضور جوانان غربی در مراسم راهپیمایی اربعین و تبدیل شدن آنان به سفیران پیام امام حسین(ع) در غرب.

رحمت مهدوی، دانش‌اموخته علوم سیاسی

انتهای پیام

captcha