بندر خمیر از نظر اکوسیستمی قابلیت جذب گردشگر را دارد
کد خبر: 3760174
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
فرماندار بندرخمیر:

بندر خمیر از نظر اکوسیستمی قابلیت جذب گردشگر را دارد

گروه سیاست و اقتصاد - فرماندار خمیر گفت: بندر خمیر از نظر اکوسیستمی قابلیت جذب گردشگر جهت اشتغال‌زایی را دارد.

بندر خمیر از نظراکوسیستمی قابلیت جذب گردش گر را دارد

میر هاشم خواستار، فرماندار بندرخمیر در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی، گفت: اتحاد و برادری اسلامی بین شیعه و اهل سنت در بندرخمیر زبانزد خاص و عام است و همه مراسم ملی و مذهبی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شهر خمیر یکی از اقصی نقاطی است که در آن تالاب وجود دارد، افزود: از این اکوسیستم و نعمت خدادادی باید نهایت بهره را برد.

خواستار با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی که در بندر خمیر از لحاظ جذب گردشگر داریم، گفت: شایسته است که از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه کنیم، استفاده گونه‌های مختلف ماهی‌ها و جاندارانی که در تالاب‌ها زندگی می‌کنند و گیاهانی که می‌توانند خوراک دام را تهیه کنند، مطرح است.

وی با اشاره به اینکه باید به معرفی بیشتر تالاب بندر خمیر بپردازیم، ادامه داد: جلسه‌ای در آبان‌ماه سال ۹۷ با همکاری شهرستان خمیر و سایر شهرستان‌ها از جمله قشم و بندرلنگه برگزار شد. در مورد ضرورت این مهم سخن به میان آمد که در این رابطه باید برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت داشته باشیم.

فرماندار خمیر با بیان اینکه موقعیت موجود در شهرستان خمیر مشابه موقعیت قشم است، افزود: ما در جلسه‌ای که با هماهنگی محیط زیست داشتیم از همه اعضا دعوت کردیم به بازدید این تالاب بیایند که با موقعیت و مکان آن آشنا شوند.

وی افزود: با امکانات و زمینه‌های مناسبی که جهت سرمایه‌گذاری و ایجاد شغل وجود دارد باید به معرفی شهرستان در سطح منطقه‌ای، استانی و کشوری جهت جذب گردشگر بپردازیم، بندر خمیر جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد.

میر هاشم خواستار در پایان گفت: گونه‌های گیاهی جانوری و رسوبی متفاوتی وجود دارد که قصد داریم در قالب گزارش و فیلم و یا جزوه در اختیار عموم قرار دهیم.

انتهای پیام

captcha