۵۰ کیلومتر از معابر زنجان به شبکه فیبر نوری مجهز می‌شود
کد خبر: 3761076
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

۵۰ کیلومتر از معابر زنجان به شبکه فیبر نوری مجهز می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد - شهردار زنجان با اشاره به اجرای پروژه‌هایی مانند پارکینگ طبقاتی، مجتمع تجاری و پارک بانوان غرب گفت: ۵۰ کیلوکتر از معابر زنجان به شبکه فیبر نوری مجهز می‌شود.

50 کیلومتر از معابر زنجان به شبکه فیبر نوری مجهز می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، مسیح‌الله معصومی شامگاه شنبه 12 آبان‌ماه در نشست خبری ضمن تأکید بر پرهیز از حاشیه‌سازی در امور شهری گفت: برای ادعاها و حرف خود مستنداتی دارم و آماده شنیدن گلایه‌ها، ابهام‌زدایی و پاسخ به همه سوالات و گروه‌های مختلف هستم.
این مسئول با اشاره به اینکه بهترین حمل و نقل عمومی پاک، حمل و نقل عمومی انبوه‌بر ریلی است، ابراز کرد: طرح احداث تراموا می‌تواند ماندگارترین پروژه برای شهر زنجان باشد اما برخی حواشی، طرح تراموا را مختل کرده است.
معصومی با بیان اینکه قصد داشتیم مجوز اجرای تراموا با ۵۰ درصد سهم دولت را اخذ کنیم، تصریح کرد: طرح امکان‌سنجی اجرای تراموا ۴۰ درصد پیشرفت دارد و حتی پس از مثبت بودن این مطالعه برای اجرا باید به شورای ترافیک کشور برود و مجوز آن از سوی هیئت دولت تایید شود و پس از آن به سراغ سرمایه‌گذار برویم.
وی به اشاره به اینکه با اجرای برخی پروژه‌ها از جمله پل گلشهر، طلسم طولانی شدن پروژه‌ها و بی‌اعتمادی به روند اجرای آن‌ها را شکستیم، یادآور شد: برای این کار پروژه‌های شاخص و منطقه‌ای تعریف کردیم و یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهری احداث پیاده‌راه است که فاز نخست آن تا چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
شهردار زنجان با بیان اینکه با توجه به تحولات اقتصادی، اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری با چالش‌های زیادی مواجه شده است، ادامه داد: با این حال قرار است با کمک یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی  ۵۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری بکشیم تا با این کار چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، پارک‌ها و ساختمان‌های شهری به هم مرتبط شده و خدمات با سهولت بیشتری انجام شود.
وی، پروژه سبزه‌میدان، احداث چهار پارکینگ طبقاتی، پروژه خیابان زینبیه، طرح‌های سرمایه‌گذاری از جمله مجتمع تجاری مهدوی، میدان تره‌بار و پروژه تجاری اداری ارگ را از جمله پروژه‌های مهم و اولویت‌دار شهرداری برشمرد.
این مسئول با بیان اینکه بسیاری از خدمات شهری از محل پرداخت عوارض توسط شهروندان انجام می‌شود، گفت: پروژه پارک بانوان غرب نیز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با مساعد بودن شرایط آب و هوایی در فصل بهار به بهره‌برداری می‌رسد.
معصومی در مورد کارخانه تولید برق از زباله نیز اظهار کرد: سرمایه‌گذار بر اساس خرید تضمینی برق از سوی وزارت نیرو این قرارداد را منعقد کرده بود اما نوسانات ارزی و تغییر قیمت خرید تضمینی، مشکلاتی را برای این کار به وجود آورد، با این حال معاون وزیر نیرو این قول را داده تا ۳۰ درصد نرخ خرید تضمینی برق را افزایش دهند تا در این حالت رغبت سرمایه‌گذار افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه با وجود اینکه برخی پیمانکاران رغبتی برای پروژه‌های عمرانی ندارند، عنوان کرد: با این حال میانگین پیشرفت پروژه‌ها در سطح مناطق مختلف شهر ۵۵ درصد است.
انتهای پیام
captcha