رزمایش اقتدار در مقابل «تحریم‌های در راه»
کد خبر: 3761259
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
گزارش ایکنا از راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان؛

رزمایش اقتدار در مقابل «تحریم‌های در راه»

گروه سیاسی ــ مردم ایران اسلامی در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان سال جاری و همزمان با آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، با حضور حماسی خود پاسخ کوبنده‌ای به تهدید مستکبران دادند تا بار دیگر آمادگی خود را برای عبور از این هجمه‌های تازه اعلام کنند.

به گزارش ایکنا، هم‌زمان با فرارسیدن یوم‌الله 13 آبان‌ماه؛ روز مبارزه با استکبار جهانی، ملت ایران به ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان یکبار دیگر پیروی خود از آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب و نفرتشان از طاغوتیان را به نمایش گذاشتند.
از صبح امروز یکشنبه 13 آبان 97، مردم تهران همزمان با سایر شهرها خود را به خیابان طالقانی روبه‌روی لانه جاسوسی آمریکا رساندند تا نشان دهند که به راستی قدرت پوشالی آمریکا حریف این همه اتحاد، یکدلی و یکرنگی نیست.
از میدان فلسطین تا انتهای خیابان طالقانی و مخصوصاً اطراف لانه جاسوسی مملو از جمعیتی بود که گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی باعث فراموشی اندیشه‌های امام(ه) و مقام معظم رهبری نزد آنان نشده و در این روز که حتی تعطیل رسمی هم نبود، پاسخ دندان‌شکنی به آمریکای مستکبر و حامیان منطقه‌ای او دادند.

«هیهات منا الذله»؛ پاسخ رسای ملت به مستکبران/
به هر طرف که نگاه می‌کردید خلق صحنه‌‌ای رؤیایی چشم‌نوازی می‌کرد؛ از شعارهای کودکان و نوجوانان تا استقامت و پایداری سالمندان و پرچم‌های رنگارنگی که هرکدام حاوی شعار و پیام خاصی برای جهانیان بود.
عامه مردم، دانشجویان و دانش‌آموزان با فریادهای «مـرگ بـر آمریـکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مـرگ بـر انگلیـس»، «هیـهـات منـا‌الـذلـه»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، «لبیک یا خامنه‌ای» و... فریاد خشم و نفرت خود را از دخالت آمریکا در امور کشورهای منطقه مخصوصاً ایران اسلامی ابراز داشتند.
ماکت موشک‌های ذوالفقار به وفور در مسیر راهپیمایی قابل رؤیت بود و این پیام معناداری برای دشمنان این مرز و بوم داشت که ایران اسلامی امروزه قدرتمند‌تر از هر زمان دیگری است و هرگونه خطایی از جانب دشمنان با پاسخ کوبنده ملت ایران مواجه خواهد شد.
وجود پرچم‌های سرخ رنگ با شعار لبیک یاحسین جلوه دیگری از زیبایی خلق شده در خیابان طالقانی تهران و اطراف آن بود. اغلب دانش‌آموزان، که بی‌شک آینده‌سازان این مملکت هستند، با در دست داشتن چنین پرچم‌هایی، پیروی خود از راه سید و سالار شهیدان و دیگر شهدای کربلا را به نمایش گذاشتند.

«هیهات منا الذله»؛ پاسخ رسای ملت به مستکبران/
سایر تهرانی‌ها نیز با در دست داشتن پلاکاردهایی، که شعارهایی بر روی آن‌ها نقش بسته بود، پیام خود را از طریق رسانه‌های داخلی و خارجی بسیاری که برای پوشش این رویداد حضور پیدا کرده‌ بودند، به دنیا مخابره کردند که در این میان جمله «جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد»، که رهبر معظم انقلاب آن را بیان کرده، بیش از هر چیزی چشم‌نوازی می‌کرد.
با توجه به اینکه بسیاری از بانک‌ها و ادارات دولتی و وزارتخانه‌ها در خیابان طالقانی تهران قرار دارند، تعدادی از کارکنان این نهادها نیز با در دست داشتن پلاکاردهایی همراهی و همگامی خود با مردم استکبارستیز را به نمایش گذاشتند.
از جمله این ادارات وزارت نفت، سازمان بازرسی کل کشور، کارکنان سازمان تدارکات پزشکی، اتاق بازرگانی، هتل انقلاب، بیمه آسیا، شعبه مرکزی بانک تجارت، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، کارکنان شعب بانک‌های حاضر در خیابان طالقانی، بانک تجارت و بانک ملت بودند.
در مسیر راهپیمایی تا مقابل لانه جاسوسی غرفه‌های بسیاری برپا شده بود که برخی از آن‌ها همانند غرفه هتل انقلاب به صورت سازمان‌یافته و غیرمردمی و برخی از آن‌ها نیز کاملا خودجوش و با حمایت مردمی راه‌اندازی شده بودند. غرفه‌هایی که خدمات زیادی به مردم و مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دادند شامل غرفه کاریکاتور و عکس استکبارستیزی، غرفه فرهنگسرای مقاومت، غرفه محصولات فرهنگی، غرفه گزارشگر انقلاب، غرفه نمایشگاه کتاب، غرفه شهدای مدافع حرم، غرفه نشان اقتدار (دستاوردهای علمی)، غرفه روایت تصویر، غرفه بازی‌های رایانه‌ای، غرفه خوشنویسی، غرفه ثبت حضور (عکاسی)، غرفه سلامت، غرفه ورزش آقایان و غرفه ورزش بانوان بودند.

«هیهات منا الذله»؛ پاسخ رسای ملت به مستکبران/
وجود ایستگاه‌های متعدد پذیرایی از راهپیمایان به منظور رفع خستگی آن‌ها و دو غرفه نسبتاً بزرگ برای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهر تهران و سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی نیز در مسیر چشم‌نوازی می‌کرد. جلوی در اصلی لانه جاسوسی نیز بنر بزرگی نصب شده بود که این جمله معروف شهید بهشتی «آمریکا از ما عصبانی باش و از عصبانیت بمیر» بر آن نقش بسته بود.
همچنین، رسانه‌های متعدد داخلی و خارجی و تعداد زیادی از عکاسان خبری نیز مشغول مخابره این رویداد عظیم ملی و استکبارستیزانه برای جهانیان بودند.
علاوه بر این، حضور مقامات لشکری و کشوری، نمایندگان مجلس، نمایندگان دولت، مسئولان قوه قضائیه و مخصوصاً آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، جلوه دیگری از همدلی مسئولان با مردم در ایام الله انقلاب اسلامی بود.
مراسم ساعت 9:30 با تلاوت آیاتی از کلا‌م‌الله مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و قبل از آغاز سخنرانی سردار جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تعدادی از فرزندان شهیدان انقلاب اسلامی به نمایندگی از خیل شهدای ایران اسلامی در جایگاه سخنرانی حاضر شدند که در این لحظه حاضران به احترام آن‎ها بلند شدند و صلوات فرستادند. همچنین بیانیه تشکل‌های دانش‌آموزی و دانشجویی را نمایندگان این تشکل‌ها قرائت کردند.
تا زمان حضور سردار جعفری برای سخنرانی شعار «لبیک یا حسین» محور و مبنای حضور همه حاضران بود؛ شعاری که در همه قرون و اعصار شعار محوری شهدا بوده است.

«هیهات منا الذله»؛ پاسخ رسای ملت به مستکبران/
سپس سردار جعفری به ایراد سخنرانی و تبیین دلایل اهمیت 13 آبان و نقش آن در تداوم انقلاب اسلامی پرداخت و با اشاره به تصرف لانه جاسوسی در سال 58  از سوی دانشجویان، یادآور شد که این حرکت در همان لحظاات اول با تأیید قاطع امام(ره) همراه شد و مردم هم با حضور در این محل از دانشجویان پشتیبانی کردند و این حرکت انقلاب دوم نامیده شد، زیرا اگر آمریکایی‌ها در اینجا می‌ماندند. در همان دهه اول کار انقلاب تمام بود.

همچنین، وی در ادامه به روند شکست‌های پی‌ در پی آمریکا در منطقه و برنامه‌ریزی‌ها علیه جمهوری اسلامی اشاره‌ و تصریح کرد که بررسی روند این شکست‌ها در مقابل ایران و جبهه مقاومت بیانگر آن است که توطئه آمریکایی‌ها درباره تحریم‌ ایران به یاری خدای متعال و با ادامه مقاومت ملت شکست خواهد خورد. رهبر معظم انقلاب هم روز گذشته از افول تدریجی قدرت آمریکا سخن گفتند که واقعیت نسبتاً پنهانی است و باید در بررسی آن تأمل کرد.
در پایان این مراسم، قطعنامه پایانی مراسم 13 آبان سال جاری را مهدی ایرانپوری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، قرائت کرد که در بخشی از آن آمده است:

استکبارستیزی یکی از مهم‌ترین شاخص‌های انقلاب اسلامی و نزاع بین اسلام و کفر است که هرگز محدود به زمان خاصی نبوده و نیست. لذا کماکان با عمل به وظیفه دینی و انقلابی خود این مبارزه مقدس را تا نابودی کامل نظام سلطه و خوی استکباری دولت سلطه‌جو و استعمارگر آمریکا به عنوان کامل‌ترین مصداق استکبار ادامه خواهیم داد.

خروج عهدشکنانه آمریکا از برجام و تشدید سیاست‌های خصمانه سردمداران جنایت‌پیشه ام‌الفساد قرن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تحمیل جنگ خاص از نوع روانی ـ رسانه‌ای، اقتصادی و عملی علیه ملت بار دیگر دشمن شماره یک و غیرقابل اعتماد بودن طاغوت اعظم، آمریکای پلید، را اثبات نمود که در همین باره با تبعیت از مواضع حکیمانه مقتدای عظیم‌الشأن عزیزتر از جانمان، مخالفت قاطع خود با تکرار هر نوع مذاکره و در هر موضوع با رژیم عهدشکن و شیطان‌صفت آمریکا را اعلام می‌داریم.

انتهای پیام

captcha